تعطیلی تهران در روز تحلیف ریاست جمهوری

تعطیلی تهران در روز تحلیف ریاست جمهوری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

روز شنبه ۱۴ مردادماه ۱۳۹۶ مراسم تحلیف حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب در مجلس شورا برگزار می شود، به همین منظور و برای بررسی تدابیر امنیتی لازم، شورای امنیت کشور عصر دوشنبه جلسه فوق العاده ای تشکیل داد.

بنا به گزارش‌ها مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر چمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه برگزار خواهد شد و حدس زده می شود آقای روحانی کابینه جدید خود را روز شنبه و پس از برگزاری مراسم تحلیف معرفی کند.

محسن حاجی میرزایی دبیر هیات دولت اعلام کرد که با توجه به شرکت گسترده هیات‌های خارجی در مراسم تحلیف و ایجاد تسهیلات لازم در رفت و آمد هیات‌های خارجی و رفاه حال شهروندان تهرانی، کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی (غیر از اورژانس و نهادهای امدادی) روز شنبه در شهر تهران تعطیل خواهد بود.

همچنین حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت که سطح حفاظت منطقه مجلس در ایام تحلیف از حساس به حیاتی ارتقا داده شده است. قرار است فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در مراسم تحلیف شرکت کند. از برخی هیات های پارلمانی و مقامات خارجی دیگر از جمله معاون وزیر خارجه بریتانیا و رئیس مجلس خلق کره شمالی نیز برای شرکت در این مراسم دعوت شده است.

به گفته معاون وزارت کشور مسئولیت کلی برقراری امنیت بر عهده قرارگاه ثارالله است و وظایف سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و پدافند هوایی هم مشخص شده است.

آقای ذوالفقاری در مورد تدابیر امنیتی جدید در کشور گفت از زمان حضور داعش در عراق بیش از ۱۰۰ تیم با اشراف اطلاعاتی و تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی خنثی شدند اما به هر حال این تیم تروریستی که در تهران عملیات انجام داد از تور اطلاعاتی ما عبور کرده بود.

معاون امنیتی وزارت کشور افزود بعد از این اقدام تروریستی در تهران، اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف توسط نیروی انتظامی، سپاه و وزارت اطلاعات انجام و طرح حفاظت از اماکن و تاسیسات کشور بازنگری و در شورای امنیت کشور تصویب و برای شورای عالی امنیت ملی فرستاده شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود