ویدئویی از رئیس جمهوری ترکمنستان، این بار در هیات یک کماندو

ویدئویی از رئیس جمهوری ترکمنستان، این بار در هیات یک کماندو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

قربانقلی بردی محمداف، رئیس‌جمهوری ترکمنستان پس از آواز خوانی و دی‌جی بودن و قهرمانی حین سوارکاری، این بار در نقش یک «کماندو» ظاهر شد.

ظاهراً هدف از تهیه و پخش این ویدئو از رسانه ملی ترکمنستان پاسخی به تهدیدات خارجی و تروریستی احتمالی است که اخیراً گفته شد این کشور با آن روبروست.

در آخر این ویدئو خود آقای بردی محمداف همچون آرنولد شوارتزنگر در فیلم کماندو در ژستی قهرمانانه ظاهر می‌شود و با سلاح‌های مختلف تیراندازی و چاقوپرانی می‌کند و به قلب هدف فرضی می‌زند.

پس از استقلال ترکمنستان از اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی فضای بسیار بسته سیاسی و کیش شخصیت‎پرستی دو عنصر مشهود و غالب در این کشور بوده و همراه همیشگی دو رئیس‌جمهوری آن بوده است. صفرمراد نیازاف، نخستین رئیس‌جمهوری ترکمنستان نیز تا زمانی که از دنیا برود می‌خواست از خود چهره‌ای فراانسانی به مردم ترکمنستان ارائه کند.

پیش‌تر، در حین یک مسابقه اسب‌دوانی قربانقلی بردی محمداف از اسب محبوبش به زمین افتاد و بلافاصله انبوهی از محافظانش به سوی او دویدند. وی در این حادثه آسیب جدی ندید.

ویدئوی این حادثه به رغم سانسور شدید بالاخره و به رغم تلاش نافرجام ماموران امنیتی ترکمنستان که در فرودگاه عشق آباد دوربین‌ها و وسایل تصویری و گوشی و تبلت‎های مسافران را بازرسی و کنترل می‌کردند، به خارج از این کشور راه یافت.

قربانقلی بردی محمداف دندانپزشک سابق، پیش از آنکه به سمت ریاست‌جمهوری برسد در دولت صفرمراد نیازاف، نخستین رئیس‌جمهوری ترکمنستان وزیر بهداشت بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در ترکمنستان برای جانشینی بردی‌محمد‌اف انتخابات زودهنگام برگزار می‌شود

رئیس جمهوری ترکمنستان: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداشته‌ایم

عقب‌نشینی سواحل ترکمنستان؛ آیا زنگ خطر برای کشورهای حاشیه دریای خزر به صدا درآمده است؟