انتخابات ریاست‌جمهوری در رواندا

انتخابات ریاست‌جمهوری در رواندا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رای‌دهندگان در رواندا برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری امروز جمعه، چهارم اوت پای صندوق‌های رای رفتند.

پیش‌بینی می‌شود پل کاگامه، رئیس‌جمهوری روآندا که از ۱۷ سال پیش قدرت را در اختیار دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال نیز پیروز اعلام شود.

رئیس‌جمهوری رواندا گرچه به دلیل احیای اقتصاد کشور پس از نسل کشی سال ۱۹۹۴ تحسین جامع بین‌الملل را برانگیخته اما از منظر حقوق بشری، به دلیل حاکمیت سانسور، خاموش کردن صدای رسانه‌های مستقل و سرکوب مخالفان سیاسی مورد انتقاد است. پل کاگامه پس از رای دادن حاضر نشد به سوال خبرنگاران پاسخ دهد. او در انتخابات پیشین در سال ۲۰۱۰ میلادی با ۹۳ درصد آراء برای هفت سال بعنوان رئیس‌جمهوری رواندا انتخاب شد.

President PaulKagame</a> and <a href="https://twitter.com/FirstLadyRwanda">FirstLadyRwanda just cast their votes at Ape Rugunga in Nyarugenge</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/RwandaDecides?src=hash">#RwandaDecides</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/RwandaElection2017?src=hash">#RwandaElection2017</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/Rwanda?src=hash">#Rwanda</a> <a href="https://t.co/fAy4tGUFTa">pic.twitter.com/fAy4tGUFTa</a></p>— Mukamana Alice (mukamana25) 4 août 2017

در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال رقیب اصل پل کاگامه فرانک هاپینزا است که پس از رای دادن ضمن انتقاد از «تمام امکاناتی که ناعادلانه در اختیار حزب حاکم قرار گرفته» گفت که تبلیغات انتخاباتی‌اش مختل شده و توان رقابت با تبلیغات نامزد حاکم و رقیب را نداشته است.

فرانک هاپینزا، وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات، دادگاهی برای محاکمه دوباره مخالفانی که از سوی دادگاه به دلایل سیاسی محکوم شده‌اند تشکیل خواهد داد.

از دیگر نامزدهای این انتخابات خانم دیان رویگارا بود که از طرف کمیسیون انتخابات سلب صلاحیت شد.

در جریان نسل کشی ۲۳ سال پیش در رواندا در طول صد روز ۸۰۰ هزار توتسی توسط تندروهای قوم هوتو به طرز اسفباری قتل عام شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ ایرلند در راس ائتلاف حاکم قرار می‌گیرد

انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی؛ نامزد طرفدار اوکراین و سیاستمدار طرفدار روسیه به دور دوم راه یافتند