گام جدیدی در پرونده ترامپ و روسیه؛ تشکیل هیات منصفه عالی

گام جدیدی در پرونده ترامپ و روسیه؛ تشکیل هیات منصفه عالی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیق دربارۀ دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین تحقیق درباره احتمال همکاری میان کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و دولت روسیه، در گام جدیدی در جریان تحقیقات خود، یک هیات منصفه عالی تشکیل داد.

این هیات منصفه عالی که اعضای آن را شهروندان عادی تشکیل می دهند، بطور محرمانه و در پشت درهای بسته تعیین خواهند کرد که آیا اسناد و مدارک ارائه شده توسط دادستان می تواند برای اعلام جرم علیه افراد و نهادها استفاده شود یا خیر.

تشکیل هیات منصفه عالی ابزار گسترده‌ای را در اختیار آقای مولر می گذارد تا به پیگیری شواهد، احضار افراد و بررسی اسناد بپردازد. از دیگر موضوعات مورد بررسی توسط این هیات، ارتباطات مالی آقای ترامپ و خانواده او با روسیه است.

با انتشار خبر تشکیل این هیات منصفه، ارزش سهام در بازار بورس آمریکا سقوط کرد.

دونالد ترامپ نیز عصر پنجشنبه در واکنش به این خبر، بار دیگر مخالفت خود را با انجام این تحقیقات اعلام و رقیبان دموکرات خود را به استفاده از این بهانه برای رسیدن به منافع سیاسی خودشان متهم کرد.

آقای ترامپ در جمع حامیانش در هانتینگتون در غرب ویرجینیا گفت: «داستانهایی که درباره روسیه مطرح می شود کاملا ساختگی است. دلیلی که دموکراتها تنها درباره موضوع روسیه صحبت می کنند این است که غیر از این هیچ پیامی، هیچ دستور العملی و هیچ آینده ای ندارند.»

آقای ترامپ همچنین روز پنجشنبه در صفحه توییتر خود نوشت که روابط میان واشنگتن و مسکو در حال حاضر به پایین‌ترین سطح خود رسیده که بسیار خطرناک است. او در ادامه با مقصر دانستن کنگره آمریکا به دلیل وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه، افزود که باید در این باره از کنگره سپاسگزار بود، از مردمی که حتی نمی توانند پوشش درمانی ما را مهیا کنند.

Our relationship with Russia is at an all-time & very dangerous low. You can thank Congress, the same people that can’t even give us HCare!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) August 3, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دموکرات‌ها از ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه شکایت کردند

مقام‌های استرالیایی پشت پرده تحقیقات ترامپ-روسیه بودند

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد