ترکیه برای صادرات به قطر به مسیر ایران می‌اندیشد

ترکیه برای صادرات به قطر به مسیر ایران می‌اندیشد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آنکارا، دوحه و تهران در حال بررسی مسیر تجاری زمینی در خاک ایران برای صادرات از ترکیه به قطر هستند و وزیر اقتصاد ترکیه می‌گوید آسان‌ترین مسیر برای این منظور مسیر زمینی ایران است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی و نقل از نهاد زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه، سه کشور در حاشیه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری ایران و در جریان دیدارهای سه‌جانبه در تهران در این‌باره به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

وزیر اقتصاد ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ادامه ارسال کالا از ترکیه به قطر از مسیر هوایی را پایدار ارزیابی نکرد. او ضمن اشاره به حمل‌ونقل دریایی و اهمیت آن، مسیر زمینی را بعنوان راهی آسانتر از دیگر روش‌ها، مورد توجه قرار داد.

دولت‌های عربستان، امارات، بحرین و مصر پنجم ژوئن با متهم کردن قطر به حمایت از گروه‌های تروریستی و اقدام برای بی‌ثباتی در منطقه، روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کردند و با اعمال تحریم‌هایی تلاش کردند تا دوحه را منزوی کنند.

در پی آن کالاهای صادراتی از ترکیه و ایران جای کالاهای کشورهای عرب را در فروشگاه‌های قطر گرفت. ترکیه در ماه ژوئن امسال ۵۲ میلیون و چهارصد هزار دلار کالا به قطر صادر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین تقابل کیروش با شاگردان سابق؛ جدال تیم ملی ایران با قطر برای کسب قهرمانی تورنمنت اردن

تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن؛ قطر با دلارهای آزادشده، پول غذا و داروی ایرانی‌ها را می‌پردازد

اسرائیل: قطعنامه سازمان ملل به حماس جرأت داد تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس را رد کند