شهادت مشاور سابق نتانیاهو درباره اتهام فساد مالی او

شهادت مشاور سابق نتانیاهو درباره اتهام فساد مالی او
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پس از گشایش دو پرونده جداگانه فساد مالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، اکنون یک مشاور سابق او حاضر شده تا در این ارتباط علیه او شهادت دهد.

این پرونده ها که از اوائل ژانویه سال جاری تشکیل شده، شامل اتهام دریافت رشوه از یک تاجر و دریافت پول و هدایا از سرمایه داران اسرائیلی و خارجی است که احتمال دارد خلاف قانون باشد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص که از ابتدا پیگیر این اتهامات بوده، گزارش کرده است که آقای هارو مشاور سابق نتانیاهو در مورد هر دو پرونده همکاری تحقیقاتی با مقامات قضایی این کشور را آغاز کرده است.

این روزنامه اوائل ژانویه نوشت که پلیس اسرائیل نوار صوتی در اختیار دارد که مربوط به مکالمه تلفنی نخست وزیر اسرائیل با یک تاجر است و در آن از اقدامی سخن می گویند که برای هر دو سودبخش است.

اکنون اطلاعات درز کرده از دو پرونده مزبور نشان می دهد که در یکی بنیامین نتانیاهو متهم به تبانی با ناشر روزنامه پر فروش «یدیعوت آخرونوت» برای محدود کردن روزنامه دیگر اسرائیلی دیگر یعنی «هایوم» به نفع ارائه تصویر مثبت از اقدامات نخست وزیر است. در پرونده دیگر نیز آقای نتانیاهو به دریافت رشوه از دوستان ثروتمند خود بویژه از یک میلیاردر استرالیایی و یک تهیه کننده هالیوود متهم شده است.

روزنامه هاآرتص میزان دریافتی نخست‌وزیر اسرائیل از سرمایه داران اسرائیلی و خارجی را بالغ بر دهها هزار شِکِل (واحد پول اسرائیل)دانسته اما آقای نتانیاهو تاکنون این اتهامات و هرگونه فساد مالی را رد کرده است.

بنیامین نتانیاهو در چهارمین دوره نخست وزیری اسرائیل است و تاکنون به اتهام فساد مالی دوبار توسط مقامات قضایی این کشور مورد بازجویی قرار گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خودروهای «پرچم مشکی» خواستار کناره‌گیری نتانیاهو شدند

«روز پس از حماس»؛ نتانیاهو برنامه‌های خود را برای نوار غزه پس از جنگ اعلام کرد

قطعنامه دولت اسرائیل در مخالفت با به رسمیت شناختن تشکیل کشور فلسطینی با رای قاطع پارلمان تصویب شد