من شکیلا هستم، زنی از بغلان افغانستان

من شکیلا هستم، زنی از بغلان افغانستان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اسمش شکیلا زرین و از شهر پلخمری ولایت بغلان است. وقتی از نقشه ای که شوهرش برای قتلش کشیده بود باخبر شد، به خانه پدری پناه آورد، پدری که روزهای آخر عمر را سپری می کرد.

شوهر نسبتا بانفوذش به همراه دو دوستش، پس از آن که شکیلا از بدرفتاری جنسی و جسمی و کتک کاری او شکایت به پلیس برد، تعقیبش کردند.

شکیلا روزی در خانه‌ای که دیگر پدر در آن زنده نبود و مادر یگانه پناهش بود، صورتش را برگرداند؛ گلوله ای شلیک شد و شکیلا در خون غلطید، نیم صورتش به یک آن نابود شد. جوانی اش تباه شد اما زنده ماند.

BeingSalmanKhan</a> remember this girl!! Shakila Zareen, the girl being shot at face, catching up!! <a href="http://t.co/peOPMU43ft">pic.twitter.com/peOPMU43ft</a></p>— Teena Thacker (Teensthack) August 18, 2015

تیرانداز با ۱۴ سال فاصله سنی، هم شوهر، هم از بستگان شکیلا بود. این زن بغلانی در سال ۲۰۱۲ میلادی که آینده اش از او ستانده شد، نوجوانی بیش نبود. دلداری به او که آنزمان ۱۶ سال بیشتر نداشت، گفت که بچه اش سقط شده است.

وقتی در بیمارستانی در کابل به هوش آمد، از روی بانداژ، انگشت بر صورتش کشید و نیمه صورت خود را خالی یافت.

شکیلا با کمک و هزینه دولت هند به دهلی پرواز کرد و در مدت سه سال ۹ بار زیر عمل جراحی قرار گرفت. در همین مدت سازمان ملل متحد به او وضعیت پناهنده اعطاء کرد و برای اقامت او را به آمریکا معرفی کرد.

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی با درخواست شکیلا زرین بطور مشروط موافقت کرد. با این موافقت بارقه امیدی در دل شکیلا درخشید؛ امید به زندگی دوباره، به دور از همسر بدرفتارش. اکنون شکیلا ۲۱ ساله شده بود.

اما این امید دیری نپایید، دونالد ترامپ در آمریکا به پیروزی رسید و رئیس جمهور شد و فرمان مهاجرتی جنجالی خود را صادر کرد. در ۲۳ ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی اداره مهاجرت آمریکا به شکیلا اطلاع داد که «به دلایل امنیتی» وی واجد شرایط اقامت در آمریکا نیست.

دختر بغلان از افغانستان رانده و از اقامت در آمریکا بازماند. با شلیک اسلحه شکاری شوهر در وطن چهره و جوانی اش را باخت و در خارج از وطن هم سایه شوهر و سابقه اش او را به حال خود رها نکرد.

گفته می شود دلیل رد شدن درخواست پناهندگی و اقامت شکیلا در آمریکا همکاری شوهر و نزدیکان شوهرش با طالبان است، ارتباط و موضوعی که بی شک باعث می شود تا آمریکا هر گونه تقاضای پناهندگی را رد کند، بویژه در دولت دونالد ترامپ.

شکیلا که بیشتر وقت خود را در چهاردیواری آپارتمان می گذراند می گوید در هند آرامش ندارد، در هندی که آمد و رفت برای شهروندان افغان سخت نیست و شوهرش تهدید کرده است که «هند یک قدم بیشتر دور نیست» و «هر آن ممکن است به سراغم بیایند و بکشندم.» در گفتگویی تلفنی که روزنامه گاردین به آن دست یافته برادر شوهرش یا لحنی ناپسند او و مادر و برادرش را به مرگ تهدید می کند.

شکیلا که به اجبار به عقد شوهرش در آمده و رنج دیده و کتک خورده و دشواری ها کشیده، می گوید پیش از آن که شوهرش به صورتش شلیک کند شکایت به پلیس افغانستان برده بود.

می گوید یک فرمانده پلیس در جواب به او گفته بود که «او شوهر توست. گوش یا بینی تو را که نبریده، فقط کتک ات زده. این چیزها بین زن و شوهر اتفاق می افتد.»

یکی از آرزوهای شکیلا دیدن سلمان خان، ستاره مشهور سینمای هند بود. شکیلا در هند به این آرزو رسید. شکیلا با روحی رنجیده و صورتی که هنوز اثر زیبایی جوانی اش در آن باقی است، در این عکس در کنار سلمان خان لبخند می زند.

Shakila Zareen’s Afgan Girl dream to meet Bollywood superstar Salman Khan Comes True.. Thanks To Being Human #SalmanKhanpic.twitter.com/gKn0iOxtqB

— Moviez Adda (@MoviezAdda) January 20, 2017

ThakkarHiral</a> I can never forget his generosity when he met Shakila Zareen. The best story of my life... <a href="http://t.co/Lf1rzJXSTb">pic.twitter.com/Lf1rzJXSTb</a></p>— Teena Thacker (Teensthack) May 8, 2015

اما شکیلا زرین می گوید بزرگترین آرزویش این است تا خبرنگار شود تا بتواند به پوشش خبری مشکلات و چالش های همنوعان خود و زنان افغانستان بپردازد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟