رئیس جمهوری ونزوئلا: حاضرم با ترامپ دیدار کنم

رئیس جمهوری ونزوئلا: حاضرم با ترامپ دیدار کنم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در مجلس موسسان این کشور اعلام کرد که حاضر است با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود دیدار و گفتگو کند. ایالات متحده به تازگی تحریمهای جدیدی علیه دولت ونزوئلا وضع کرده است. مادورو در سخنان خود در مجلس موسسان اعلام کرد اگر ترامپ تا این اندازه به ونزوئلا علاقه‌مند است، او حاکم این کشور است و می تواند با رئیس جمهوری آمریکا مذاکره کند.

رئیس جمهوری ونزوئلا که مورد انتقاد شدید مخالفان داخلی، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی‌ قرار دارد بار دیگر تاکید کرد که تنها «حاکم قانونی» این کشور است. مادورو گفت که به وزیر خارجه ونزوئلا دستور داده تا شرایط مذاکره با مقامات آمریکایی فراهم شود. رئیس جمهوری ونزوئلا خواستار یک گفتگوی تلفنی همزمان با اجلاس سران در سازمان ملل در شهریورماه آینده است.

همزمان آقای مادورو تاکید کرد که به تهدیدهای آمریکا واکنش نشان خواهد داد و به هر گونه تهدید نظامی از سوی این کشور پاسخ مناسب داده می شود. هفته گذشته دولت آمریکا با دیکتاتور خواندن رئیس جمهوری ونزوئلا خواستار وضع تحریمهای جدید علیه این کشور شد. این تحریم‌ها هشت تن از شخصیت‌های مهم سیاسی ونزوئلا را هدف قرارداده اند که به ادعای آمریکا مانع از فعالیت منتقدان دولت می شوند. نیکلاس مادورو همچنین در سخنانش، آمریکا را پشتیبان اصلی «حملات تروریستی» در ونزوئلا دانست و گفت حمله یکشنبه گذشته به یک پایگاه نظامی ونزوئلا در شهر والنسیا در شمال این کشور از سوی آمریکایی ها برنامه ریزی شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«آمار شرکت کنندگان در انتخابات ونزوئلا دستکاری شده است»

آمریکا رییس جمهور ونزوئلا را دیکتاتور خواند؛ شخص مادورو تحریم شد

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید