سیل مرگبار در شمال شرقی ایران

سیل مرگبار در شمال شرقی ایران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سیل ناشی از بارانهای شدید، تاکنون جان بیش از ۱۳ نفر را در استانهای گلستان، گیلان، خراسان رضوی خراسان شمالی و سمنان گرفته است.

بنا به گزارش رسانه های ایران، بسیاری از جاده ها بسته شده اند و در برخی از مناطق آب و برق نیز قطع شده است. بیشترین تلفات مربوط به استان خراسان رضوی است. اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران ایران گفت که دست کم ۷ نفر در این استان جان باخته اند. چهارنفر دیگر نیز در استان گلستان براثر جاری شدن سیل جان خود را از دست داده اند.

رییس پلیس راه خراسان رضوی می گوید به دلیل جاری شدن سیل سه جاده در شمال این استان مسدود و امکان تردد در آن وجود ندارد. به همین دلیل امکان امداد رسانی نیز با مشکلات زیادی روبروست. دیگر راهها و جاده های این استان باز هستند و تردد در آنها انجام می شود.

سیل در شهرستان کلاله استان گلستان نیز جاده ها را مسدود کرده است. کلاله با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قراردارد. مدیر جمعیت هلال احمر ایران از اعزام امدادگران ویژه به دو استان خراسان رضوی و گلستان خبر می دهد. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفته است که بیش از ۱۹۰ نیروی امداد و نجات هلال احمر به مناطق سیلزده این استان اعزام شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فایننشال‌تایمز: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید

طوفان در چین آدم‌ها را در خواب از آپارتمان‌های بلندمرتبه بیرون کشید

«صادرات نفت ایران در دوازده ماه گذشته به بیش از ۳۵ میلیارد دلار رسید»