زنگنه: به دستور احمدی نژاد قرارداد خرید ۳۰ دکل نفتی بدون مناقصه و در یک شب انجام شد

زنگنه: به دستور احمدی نژاد قرارداد خرید ۳۰ دکل نفتی بدون مناقصه و در یک شب انجام شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران از تخلفات بزرگ تازه‌ای در دولت محمود احمدی‌ نژاد در ارتباط با خریدهای کلان این وزارتخانه پرده برداشت. آقای زنگنه روز شنبه ۲۱ مردادماه در مصاحبه با خبرگزاری مجلس ایران (خانه ملت) از جمله گفته است که در دولت قبل قرارداد ۳۰ دکل نفتی شامل ۲۰ دکل خشکی و ۱۰ دکل دریایی در یک شب و با ترک تشریفات مناقصه منعقد شده است.

به گفته آقای زنگنه، دکل نفتی گمشده پرونده‌ای جداگانه دارد و قراردادهای مربوط به ۳۰ دکل نفتی ماجرایی جداست.

وزیر نفت افزوده که انعقاد قرارداد تمامی این دکل‌ها را یک فرد انجام داده که در واقع شامل سه اقدام است. نخست اینکه یک میلیارد دلار قرارداد خرید لوله از خارج از کشور منعقد کرده، دوم اینکه ۳۰ دکل نفتی خریداری کرده و سوم اینکه پرونده دکل نفتی گمشده را منعقد کرده که در هر سه اقدام تخلف رخ داده است.

نکته دیگر مورد اشاره وزیر نفت اینکه انعقاد تمامی قراردادهای مربوط به این ۳۰ دکل توسط یک نفر انجام شده است. به گفته بیژن زنگنه، این فرد با سفارش محمود احمدی نژاد برخی اقدام ها را انجام داده که سوابق آن موجود است. وی افزود دفتر آقای احمدی نژاد به صورت مکتوب دستور داده که این اقدامات توسط این فرد انجام شود.

بیژن زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم، که در دولت دوازدهم نیز برای همین مسئولیت به مجلس معرفی شده است، در مصاحبه خود افزوده که پرونده مفصلی درباره این دکل ها تشکیل شده است تا خسارت و میزان ضرر و زیان این پرونده مشخص شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟

تغییر چهره احمدی‌نژاد پس از یک دوره غیبت طولانی بابت چیست؟