مصدومیت بولت در آخرین مسابقه دوومیدانی تاریخ حرفه ای سریعترین مرد جهان

مصدومیت بولت در آخرین مسابقه دوومیدانی تاریخ حرفه ای سریعترین مرد جهان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

«اوسین بولت» دونده ۳۰ ساله جاماییکایی، سریعترین مرد جهان و برنده ۸ مدال المپیک، در آخرین مسابقه خود در روز شنبه، در مسابقات قهرمانی دو جهان در دو ۴x۱۰۰ دچار سانحه شد و از دور مسابقات کنار رفت.

بولت در زمان مسابقات دچار گرفتگی در عضلات پای چپش شد و شانس پیروزی و دستیابی به مدال طلا را از دست داد.

بولت درحالی در لاین خود دراز کشیده و منتظر دریافت کمکهای پزشکی بود که سه همتیمی نگرانش «عمر مک لود»، «جولیان فورت» و «یوهان بلک»، در کنار او نشسته و همراهیش می‌کردند.
بولت پس از این اتفاق از همتیمی‌هایش عذرخواهی کرد. جولیان فورت در واکنش به عذرخواهی بلت گفت: «او مکررا برای این اتفاق از ما عذرخواهی کرد، درحالیکه نیاز به اینکار نیست. سانحه بخشی از ورزش است.»

مک لود در این باره گفت: «حتی با وجود این پیشامد، نام بولت همواره زنده خواهد ماند.»

پس از ۶ سال موفقیت بی‌وقفه، «مو فرح» دونده شکست‌ناپذیر ۳۴ ساله بریتانیایی، روز شنبه در آخرین مسابقه خود شکست خورد و عنوان قهرمان ۵۰۰۰ متر جهان را به «موکتار ادریس» اتیوپیایی واگذار کرد و برنده مدال نقره شد. او حتی با وجود مشکلات عدیده‌ای که برای او در حین مسابقات پیش آمد، در آخرین لحظات نفس‌گیر مسابقه توانست روح ورزشکاری خود را به نمایش بگذارد و تا آخر مسابقات به مبارزه ادامه دهد. در آخرین دور مسابقات، فرح در پشت سر ادریس جای گرفت.

در این مسابقات، ادریس دونده ۲۳ ساله اتیوپیایی با زمان ۱۳ دقیقه و ۳۲.۷۹ ثانیه با در مقام اول قرار گرفت.

این مقام برای ادریس که در سالهای متمادی از فرح شکست خورده بود، پیروزی چشمگیری محسوب می‌شود. وی امسال عنوان سریعترین مرد دونده جهان را از آن خود کرده است.

ادریس درمورد پیروزی خود گفت: « امسال برای این مسابقات خود را کاملا آماده کرده بودم و می‌دانستم که قادر به شکست مو فرح هستم.»

فرح امسال با زمان ۱۳ دقیقه و ۳۳.۲۲ ثانیه با اختلاف اندکی از ادریس در مقام دوم این مسابقات جای گرفت. دونده کنیایی‌الاصل آمریکایی «پاول چلیمو» با زمان ۱۳ دقیقه و ۳۳.۳۰ ثانیه، پس از فرح به مقام برنز دست یافت.

همچنین دونده دیگر اتیوپیایی «یومیف کجلاچا» با زمان ۱۳ دقیقه و ۳۳.۵۱ ثانیه در مقام چهارم ایستاد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت روماریو به زمین فوتبال؛ ستاره برزیلی هم‌بازی پسرش می‌شود

چگونه از شر رژیم‌های غذایی سخت و غیراصولی خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم؟

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»