از تکذیب فدراسیون فوتبال تا پست فیسبوکی کی‌روش در باره دعوت از شجاعی و حاج‌صفی

از تکذیب فدراسیون فوتبال تا پست فیسبوکی کی‌روش در باره دعوت از شجاعی و حاج‌صفی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در پی انتشار خبری در رسانه ها مبنی بر دعوت کارلوس کی‌روش از مسعود شجاعی و احسان حاج صفی برای حضور در دو دیدار آتی تیم ملی، خبرگزاری ایلنا بنقل از فدراسیون فوتبال گزارش داده که تا به امروز هیچ گونه لیستی از سوی سرمربی تیم ملی برای بازی های آتی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نگرفته و هرگونه اخباری درباره نفرات لیست جدید تیم ملی صرفا گمانه زنی است.

در همین حال سرمربی پرتغالی تیم ملی نیز در یک پست فیسبوکی و برای پرهیز از هر گونه گمانه زنی اعلام کرده فهرست نهایی برای دو مسابقه آتی ایران در دو تاریخ متفاوت اعلام خواهد شد.

پیش تر رسانه های داخلی ایران خبر داده بودند که کارلوس کی‌روش نام مسعود شجاعی و احسان حاج صفی را برای دو بازی آخر مقدماتی جام جهانی در لیست قرار داده است.
بنا بر گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در واقع نام این دو پیش از این در لیست بوده و کی‌روش نامشان را خط نزده و بدین ترتیب احتمال بازی یا دستکم نیمکت نشینی این دو در دیدار ایران مقابل سوریه و کره جنوبی وجود دارد.

این دو که در باشگاه فوتبال پانیونیوس یونان بازی می کنند، به دلیل حضور در ترکیب این تیم در بازی مقابل مکابی اسرائیل هدف انتقادهای بسیاری در داخل ایران قرار گرفتند و حتی محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش ایران اعلام کرد که این دو از حضور در تیم ملی محروم می شوند.

آقای داورزنی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه از زمان انقلاب ۱۳۵۷ تا کنون هیچ ورزشکاری از ایران مقابل ورزشکاران اسرائیلی به میدان نرفته است، گفت: «وقتی دو فوتبالیست ما بی‌تفاوت به این موضوع عمل می کنند به صرف اینکه تعهدی به باشگاهشان دارد، پس تعهدشان به ملت شریف ایران چه می شود؟»

او همچنین درباره اختیارات سرمربی تیم ملی ایران برای تهیه فهرست ملی پوشان گفته بود که مرجع تصمیم ‌گیرنده درباره این موضوع «نظام جمهوری اسلامی ایران، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است، نه آقای کی‌روش.»

سخنان معاون وزیر ورزش ایران واکنش فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال را به همراه داشت. فیفا با توجه به اصل ممنوعیت دخالت دادن سیاست در ورزش، از مسئولان ایرانی توضیح خواست و مقامات در ایران نیز در پاسخ، موضوع محرومیت این دو فوتبالیست را رد کردند.

فهرست کارلوس کی‌روش نهایی شده و بزودی منتشر خواهد شد اما اینکه این دو بازیکن در ترکیب خواهند بود یا خیر، هنوز مشخص نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد

ایران و اسرائیل؛ چگونه دو کشور متحد به دشمنان قسم‌خورده تبدیل شدند؟