سناتور استرالیایی با برقع وارد پارلمان شد

سناتور استرالیایی با برقع وارد پارلمان شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پولین هانسون، رهبر حزب راست افراطی «یک ملت» در استرالیا که معتقد به ممنوعیت برقع به دلیل نگرانی های امنیتی است، روز چهارشنبه در حالی که برقع به تن داشت وارد پارلمان این کشور شد.

او سپس در حالی که برقع را از سر برمی داشت، گفت: «واقعا خوشحالم که این را برمی دارم زیرا چنین پوششی جایی در این مکان ندارد».
او در ادامه افزود: «با توجه به اینکه اکثریت قابل توجهی از مردم استرالیا خواهان ممنوعیت برقع هستند، مایلم از طرف مردم استرالیا در این باره تقاضا کنم.»

در واکنش سناتور جورج براندیس که رهبری اکثریت سنا را برعهده دارد، خانم هانسون را به دلیل آنچه که «شیرین کاری ناخوشایند» خواند، سرزنش کرد و گفت: «سناتور هانسون، نه، ما نمی خواهیم برقع ممنوع شود. ما حدود نیم میلیون استرالیایی مسلمان در این کشور داریم که بخش قابل توجهی از آنها بخوبی مطیع قوانین استرالیا هستند. تحقیر این جامعه، منزوی کردن آنها و مسخره کردن لباس مذهبی آنها اسفناک است. من از شما می خواهم درباره کاری که کردید، فکر کنید.»

این سخنان آقای براندیس با استقبال طرفداران احزاب کارگر، سبز و اقلیتهای حاضر در سنا همراه شد.

Pauline Hanson. Disgrace. pic.twitter.com/QwJPymlnSA

— Sam Dastyari (@samdastyari) August 17, 2017

سام دستیاری، سناتور ایرانی تبار استرالیا و عضو حزب کارگر نیز که در این نشست حضور داشت، اعلام کرد که این خانم هانسون است که تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می شود و رفتار او شرم آور است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قوانین مهاجرتی استرالیا باز هم سخت‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های جدید برای صدور ویزای دانشجویی

اسطرلاب هزار ساله با نمادهای باورمندان سه دین ابراهیمی؛ ابزاری که گمان می‌کردند شیء بی‌ارزشی است

حراج آنلاین برای فروش کارتون جنجالی پیامبر اسلام به پایان رسید