حیدر عبادی تایید کرد: «آزار» غیرنظامیان در نبرد موصل

حیدر عبادی تایید کرد: «آزار» غیرنظامیان در نبرد موصل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق روز پنجشنبه تایید کرد که یکی از واحدهای نیروهای امنیتی این کشور در جریان عملیات بازپس گیری شهر موصل از داعش، دست به آزار غیرنظامیان زده است.

دولت عراق در ماه مه و پس از آنکه نشریه اشپیگل آلمان گزارشی را درباره شکنجه غیرنظامیان توسط اعضای نیروی واکنش سریع وابسته به وزارت کشور عراق منتشر کرد، تحقیقات در این باره را آغاز نمود.

در بیانیه‌ای که توسط دفتر آقای عبادی منتشر شد آمده است: «کمیته تحقیقات به این نتیجه رسیده است که برخی از اعضای “نیروی واکنش سریع” بطور روشن مرتکب سوء استفاده و تخلف شده اند.» در این بیانیه همچنین اعلام شده است که مجرمان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

عکسهای اشپیگل که توسط یک خبرنگار آزاد تهیه شده بود نشان داد که شماری از متهمان به همکاری با داعش که ارتباط با این گروه افراطی را رد کرده بودند توسط نیروهای عراقی شکنجه شده اند، مورد تجاوز قرار گرفته اند و درنهایت به قتل رسیده اند.

نیروی واکنش سریع عراق موسوم به «ERD» یکی از چند گروه امنیتی دولت عراق تحت حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا است که در نبردهای ۹ ماهه برای خارج کردن داعش از موصل مشارکت داشته است.

این گروه پیش از این صحت گزارش نشریه اشپیگل را رد کرده و این هفته نامه آلمانی را متهم کرده بود که تصاویری غیرواقعی را منتشر کرده است.

عکاس این تصاویر می گوید که در ابتدا قصد داشته است شجاعتهای نیروهای عراقی را در نبرد با داعش به تصویر بکشد اما بتدریج با جنبه‌های تاریک این نبرد روبرو شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها