واکنش‌های جهانی به حملات تروریستی در اسپانیا

واکنش‌های جهانی به حملات تروریستی در اسپانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در پی حوادث تروریستی در شهرهای مختلف منطقۀ کاتالونیای اسپانیا، مقامات سیاسی و چهره‌های بین المللی جهان، با ارسال پیامهایی ضمن محکوم کردن این حادثه، به ابراز همدردی با ملت اسپانیا پرداختند.

این حمله در مجموع ۱۴ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت.

واکنش رهبران کشورهای اروپایی

در پی حملات روز پنجشنبه، پرچم های اتحادیه اروپا به حالت نیمه افراشته درآمد.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا نیز حمله «بزدلانه» به مردم در شهر بارسلون را محکوم کرد و اعلام کرد که اتحادیه اروپا به این جنایت پاسخ خواهد داد.
او افزود که اتحادیه اروپا منابع خود را در خدمت نیروهای اورژانس و امنیت بارسلون قرار خواهد داد.

بسیاری از رهبران اروپایی علاوه بر ارسال پیام‌های رسمی، در صفخات شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر به ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان پرداختند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از اولین چهره‌های سیاسی بود که به این حمله واکنش نشان داد. او در پیامی در صفحه توییتر ضمن اعلام همبستگی مردم فرانسه نوشت: «فرانسه با قربانیان حمله غم انگیز بارسلون ابراز همدردی می کند. ما متحد و متعهد باقی خواهیم ماند.»

Toutes mes pensées et la solidarité de la France pour les victimes de la tragique attaque à #Barcelone. Nous restons unis et déterminés.

— Emmanuel Macron (@EmmanuelMacron) 17 août 2017

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا این حمله «وحشتناک» را محکوم کرد و اعلام داشت مرگ ناگهانی و بدون دلیل مردم در بارسلون، او را غمگین کرده است. او افزود بریتانیا در مبارزه با تروریسم در کنار اسپانیا خواهد ایستاد.

PM: My thoughts are with the victims of today’s terrible attack in Barcelona…(1/2)

— UK Prime Minister (@Number10gov) August 17, 2017

اشتفان سیبرت، سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان این حمله را یک «طغیان» خواند و در پیامی با قربانیان این حادثه عمیقا ابراز همدردی کرد.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان نیز در پیام جداگانه‌ای اعلام کرد که از این حادثه شوکه شده است. او افزود: «ما متحد هستیم، در مقابل تروریسم تسلیم نمی شویم و تروریسم نمی تواند منجر به جدایی ما شود.»

#Barcelonesigmargabriel</a>:Nos pensées sont avec les victimes.Ns sommes unis, ns ne cèderons pas face au terrorisme, il ne nous divisera pas. <a href="https://t.co/3opmc8XVpA">pic.twitter.com/3opmc8XVpA</a></p>— Allemagne Ambassade (AllemagneDiplo) 18 août 2017

ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا که روز جمعه به همراه فیلیپه ششم، در مراسم یک دقیقه سکوت بیاد قربانیان در شهر بارسلون شرکت کرد، در پیامی نوشت: «اولویت، درمان زخمی‌های حادثه “رامبلا” و تسهیل کار نیروهای امنیتی است.»

En contacto con todas las administraciones. Prioridad: atender heridos en Las Ramblas y facilitar la labor de las Fuerzas de Seguridad. MR

— Mariano Rajoy Brey (@marianorajoy) 17 août 2017

مانوئل والس، نخست وزیر پیشین فرانسه و نماینده کنونی پارلمان این کشور نوشت: «نوبت به بارسلون رسید. من غمگینم. به قربانیان و خانواده های آنها می اندیشم. چالش اصلی ما مبارزه با تروریسم است.»

Barcelone frappée à son tour.Je suis bouleversé.Je pense aux victimes et à leurs proches.La guerre contre le terrorisme est bien notre défi

— Manuel Valls (@manuelvalls) 17 août 2017

آن هیدالگو، شهردار پاریس که تاکنون چندین بار شهرش هدف حملات تروریستی اسلامگرایان افراطی قرار گرفته است در پیامی که در آن خانم آدا کولائو، شهردار بارسلون را دوست خود خوانده، با او و مردم بارسلون ابراز همبستگی کرده است.

او همچنین در توییتر، پشتیبانی خود را از قربانیان این حمله و نزدیکان آنها اعلام کرده است.

Tristesse et indignation face à l’acte terroriste qui vient de survenir à #Barcelone. Tout mon soutien aux victimes et à leurs proches.

— Anne Hidalgo (@Anne_Hidalgo) 17 août 2017

صادق خان، شهردار پاریس نیز در پیامی اعلام داشت: «لندن در این عزا در کنار بارسلون است. تروریسم در عزم ما خللی ایجاد نمی کند.»

London is united with Barcelona in grief this morning and in determination never to be cowed by terrorism. https://t.co/4vA4J6fkF4

— Mayor of London (@MayorofLondon) 18 août 2017

واکنش مقامات ایران

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله بارسلون را اقدامی تروریستی و ضدانسانی خواند و آن را محکوم کرد. او همچنین با دولت، ملت و خانواده قربانیان و مجروحان این حادثه ابراز همدردی کرده است.

آقای قاسمی در ادامه افزود: «پس از شکستهای میدانی و پی در پی تروریستهای افراطی در منطقه، گسترش عملیات کور تروریستی در اقصی نقاط جهان در دستور کار این جانیان قرار دارد و کشتار مردم عادی و بیگناه از اهداف شوم آنان است.»

آگهی

او همچنین گفت: «امروز تروریسم کور داعشی همه مرزهای جغرافیایی و عقیدتی را در نوردیده و اکنون جهان و همه مردم در سراسر گیتی از خاورمیانه تا آفریقا و از شرق دور تا اروپا هدف اقدامات پلید و ضد بشری آنان است.»

آقای قاسمی در پایان اعلام کرده است: «زمان آن فرا رسیده است که همه کشورهای صلح طلب و آنانی که مبارزه با تروریسم را در معنای واقعی خود در سر لوحه کار خود دارند، مسئولانه اتحادی جهانی علیه خشونت، ناامنی و ترور تشکیل دهند و فارغ از هرگونه اختلاف نظرهای ممکن، اولویت نخست خود را صادقانه و با اراده ای راسخ به تلاش برای مبارزه و ریشه کنی با این سوداگران مرگ و نفرت و بزرگترین خطر برای امنیت بین المللی اختصاص دهند.»

واکنش چهره‌های شناخته شده بین المللی

در کنار پیام توییتری جنجال برانگیز دونالد ترامپ، همسر او ملانیا ترامپ نیز در پیام جداگانه‌ای درباره دعا برای قربانیان این حادثه نوشت.

Thoughts and prayers to #Barcelona

— Melania Trump (@FLOTUS) 17 août 2017

کریستیانو رونالدو، فوتبالیست مشهور پرتغالی که هم اکنون در تیم رئال مادرید اسپانیا بازی می کند و همچنین باشگاه فوتبال بارسلون نیز در پیام های جداگانه ای با خانواده قربانیان و دوستان آنها ابراز همدردی کردند.

آگهی

Consternado com as notícias que chegam de Barcelona. Todo o apoio e solidariedade a família e amigos das vítimas.

— Cristiano Ronaldo (@Cristiano) 17 août 2017

Deeply saddened by the attack on our city. All our thoughts are with the victims, their families and with the people of Barcelona.

— FC Barcelona (@FCBarcelona) August 17, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادای احترام مردم اسپانیا به قربانیان حمله بارسلون

گاهشمار حملات کاتالونیای اسپانیا

واکنش ترامپ به حملۀ بارسلون، جنجال برانگیز شد