واکنش ترامپ به حملۀ بارسلون، جنجال برانگیز شد

واکنش ترامپ به حملۀ بارسلون، جنجال برانگیز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

واکنش دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده‌ آمریکا به حمله بارسلون، جنجال تازه‌ای را به راه انداخت.

او در پیامی که عصر پنجشنبه در توییتر منتشر کرد، ابتدا این حمله را محکوم و با مردم اسپانیا همدردی کرد.

اما پس از آن، در زمانی کمتر از یک ساعت در پیامی جدید به جان پرشینگ، ژنرال آمریکایی اشاره کرد که در زمانی که فیلیپین در قرن بیستم از مستعمرات آمریکا بود، در این کشور خدمت کرده بود.

The United States condemns the terror attack in Barcelona, Spain, and will do whatever is necessary to help. Be tough & strong, we love you!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 17 août 2017

Study what General Pershing of the United States did to terrorists when caught. There was no more Radical Islamic Terror for 35 years!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 17 août 2017

آقای ترامپ از مردم خواست آنچه را که ژنرال پرشینگ در مقابل شورشیان انجام داده بود، بخوانند تا درک کنند که چگونه سرکوب آنها باعث شد تا برای ۳۵ سال خبری از اقدامات تروریستی اسلامگرایان افراطی نباشد.

ژنرال جان پرشینگ در سال ۱۹۱۱ میلادی در جریان یک قیام، همه مسلمانان را به ضرب گلوله هایی که به خون خوک آغشته بود کشت. او تنها یکی از شورشیان را زنده نگه داشت تا آنچه را که اتفاق افتاده بود برای دیگران تعریف کند.

اگرچه در صحت این داستان تردیدهایی وجود دارد، اما این اولین بار نیست که آقای ترامپ به ژنرال پرشینگ اشاره می کند. او پیش از این نیز در فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی در دوران انتخابات ریاست جمهوریش با اشاره به داستان این ژنرال آمریکایی، آن را راهکاری برای مقابله با اسلامگرایان افراطی خوانده بود.

روزنامه نیویورکی «دیلی پست» روز پنجشنبه در مقاله‌ای به این نکته اشاره کرد که موضوع عمیقا نگران کننده این است که آقای ترامپ با این سخنان، به دفاع از اقدامات آن گروه از سربازانی می پردازد که در جریان مبارزه با تروریسم اسلامی مرتکب جنایاتی مانند اعدام زندانیان یا دفن آنها با خون خوک می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ستاره سابق تیم ملی برزیل به اتهام تجاوز جنسی به ۴ سال و نیم حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد

ویدئو؛ صدها نفر به مناسبت ششمین سالگرد همه‌پرسی استقلال کاتالونیا در بارسلون تظاهرات کردند

هزاران تن از ساکنان کاتالونیا با راهپیمایی در بارسلون بار دیگر خواستار استقلال شدند