راهپیمایی ده‌ها هزار نفری ضد نژادپرستی در بوستون آمریکا

راهپیمایی ده‌ها هزار نفری ضد نژادپرستی در بوستون آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

ده‌ها هزار نفر در شهر بوستون آمریکا علیه نژادپرستی تظاهرات کردند. به گفته پلیس بوستون حدود ۴۰ هزار نفر در این راهپیمایی شرکت داشتند.

تظاهرکنندگان شعار می دادند:‌‌ «نازی‌ها به خانه‌هایتان برگردید.» و «اینجا جایی برای نفرت وجود ندارد.»

این راهپیمایی در مقابل تظاهرات «دفاع از آزادی بیان» که توسط راست‌های افراطی سازماندهی شده بود برگزار شد. در این تظاهرات تنها حدود ۱۰۰ نفر شرکت کرده بودند. با اینکه پلیس برای جدا کردن دو گروه در محل حضور داشت اما درگیری‌های پراکنده‌ای میان دو طرف روی داد. نیروهای امنیتی آمریکا دست‌کم ۲۷ نفر را بازداشت کردند.

در جریان این درگیری‌ها کسی زخمی نشد. شهردار و رئیس پلیس بوستون نیز از نحوه برگزاری راهپیمایی ابراز رضایت کردند. رئیس پلیس بوستون در بخشی از سخنان خود گفت: «هیچ کس زخمی یا کشته نشد، خسارتی هم به بار نیامد. امروز، روز زیبایی برای شهر ماست.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز که به خاطر موضع گیری خود در قبال حوادث شارلوتزویل مورد انتقاد شدید مخالفان قرار گرفته است با ارسال توییتی به راهپیمایی بوستون واکنش نشان داد و گفت راهپیمایانی که در بوستون علیه «تعصب و نفرت سخن گفتند» را تحسین می کند.

آقای ترامپ بعد از درگیری میان راست‌های افراطی و مخالفان آنها در شهر شارلوتزویل که در جریان آن یک نفر کشته شد گفته بود که هر دو طرف ماجرا مقصر بودند. این موضع گیری انتقاد شدید مخالفان را برانگیخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت هنرپیشه آمریکایی به اتهام بازی نقش قربانی نژادپرستی مقابل پلیس

درگیری طرفداران و مخالفان دونالد ترامپ به خشونت کشیده شد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها