سفرهای متعدد خانواده ترامپ برای سرویس مخفی آمریکا مشکل ساز شد

سفرهای متعدد خانواده ترامپ برای سرویس مخفی آمریکا مشکل ساز شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سرویس مخفی آمریکا برای تامین هزینه مورد نیاز برای حفاظت از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور، خانواده و نزدیکان وی با مشکل روبرو است.

به گزارش روزنامه «یو.اس.ای تودی» معضل کسری بودجه سرویس مخفی ایالات متحده به دلیل سفرهای متعدد دونالد ترامپ و خانواده‌اش و همچنین افزایش بی سابقه شمار افرادی که می بایست مورد محافظت قرار گیرند، به وجود آمده است. سرویس مخفی آمریکا وظیفه تامین امنیت املاک مختلف اعضای خانواده رئیس جمهوری آمریکا در ایالت‌های مختلف این کشور را برعهده دارد.

رندولف تکس اَلِس، مدیر سرویس مخفی در مصاحبه با «یو اس ای تو دی» اظهار داشت: «رئیس جمهوری خانواده پرجمعیتی دارد و وظیفه ما طبق قانون تعیین شده است. […] من این موضوع را نمی توانم تغییر دهم.»

Donald Trump’s travels and family are depleting the Secret Service’s funds for agents. Our report: https://t.co/eOdOmBZDJFpic.twitter.com/Etj8pzZidV

— USA TODAY (@USATODAY) August 21, 2017

دونالد ترامپ که از روز ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی عهده دار سمت ریاست جمهوری آمریکا شده از آن زمان سفرهای متعددی به املاک خود در ایالت های فلوریدا، نیوجرسی و ویرجینیا داشته است. این در حالی است که سایر اعضای خانواده رئیس جمهوری نیز جداگانه به تعطیلات رفته اند.

پیش از این هزینه هر سفر هوایی دونالد ترامپ به اقامتگاه مارالاگو در ایالت فلوریدا برای مالیات دهندگان آمریکایی ۷۰۰ هزار دلار تخمین زده شده بود. هزینه کل یک سفر رئیس جمهوری ایالات متحده به اقامتگاه مارالاگو حدود سه میلیون دلار عنوان شده است.

سرویس مخفی آمریکا هم اکنون وظیفه حفاظت از ۴۲ نفر از نزدیکان دونالد ترامپ جمله ۱۸ عضو خانواده وی را برعهده دارد. این در حالیست که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما سرویس مخفی وظیفه حفاظت از ۳۱ نفر را بر عهده داشت.

دونالد ترامپ از زمان آغاز دوران ریاست جمهوری خود تقریبا پایان هر هفته به یکی از املاک خود سفر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم