سه مظنون حملات تروریستی اسپانیا در بازداشت می مانند

سه مظنون حملات تروریستی اسپانیا در بازداشت می مانند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دو تَن از افراد مظنون به دست داشتن در حملات منطقه کاتالونیای اسپانیا در دادگاه از امام جماعت خود به عنوان طراح این حملات یاد کردند. در مجموع چهار نفر به ظن نقش داشتن در این حملات بازداشت شده اند.

این افراد روز سه شنبه برای نخستین بار در دادگاهی در مادرید حضور یافتند و تفهیم اتهام شدند. قاضی پرونده در پایان جلسه تصمیم گرفت دو تن از این مظنونان را راهی زندان کند، یکی را در بازداشتگاه نگه دارد و نفر چهارم را هم آزاد کند.

طبق رای دادگاه برای محمد شملال و ادریس اوکابیر، به اتهام عضویت در یک گروه تروریستی قرار بازداشت صادر گردید و حکم آزادی محمد علا هم بدلیل عدم وجود شواهد و ادله کافی علیه وی صادر شد. از سوی دیگر مقرر شد صالح القریب برای تحقیقات بیشتر کماکان در بازداشت پلیس بماند.

Two of four surviving suspects in the Barcelona attack will be held without bail, one to be freed, one detained. https://t.co/2vhsnSMrPJ

— The Associated Press (@AP) August 22, 2017

یکی از افراد بازداشت شده روز سه‌شنبه در دادگاه اظهار داشت که گروه داعش حمله بسیاری بزرگتری را از آنچه روی داد، طراحی کرده بود. بنا به گزارشها یکی از مظنونان از قصد مهاجمان برای حمله به بناهای تاریخی شهر بارسلون پرده برداشته است.

محمد حولی شملال، مظنون ۲۱ ساله ای است که چهارشنبه گذشته در پی انفجار در خانه ای در آلکانار در جنوب غربی بارسلون زخمی و بازداشت شد. این حادثه یک روز قبل از حمله مرگبار بارسلون رخ داده بود.

پیش تر مقام‌های امنیتی اسپانیا نیز اعلام کرده بود که مظنونان حمله بارسلون در تدارک حملات بزرگتری بوده‌اند و ابعاد دو حمله صورت گرفته در استان کاتالونیا که در مجموع ۱۵ کشته و بیش از ۱۲۰ زخمی برجای گذاشت، بمراتب کوچکتر از حمله مورد نظر بوده است.

با کشف ۱۲۰ سیلندر گاز در محل انفجار چهارشنبه گذشته این گمانه تقویت شد که مظنونان حملات روز بعد در تدارک حملات بزرگتری بوده‌اند.

در جریان این انفجار تعدادی از مظنونان حاضر در محل که تعداد دقیق آن هنوز مشخص نیست، کشته و سه تن دیگر بازداشت شدند. این سه تن به همراه یک مظنون بازداشت شده دیگر بنامهای ادریس اوکابیر، محمد الله، صالح کریب و محمد حولی شملال روز سه‌شنبه در دادگاه حاضر شدند.

در پی حملات مرگبار کاتالونیا، پلیس اسپانیا عملیات گسترده‌ای را برای شناسایی عاملان آن آغاز کرد و می‌گوید همه آنها کشته یا دستگیر شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تشکیل دادگاه مهدی نموش متهم اصلی حمله به موزه یهودیان بروکسل

عامل اصلی حمله بارسلون به ضرب گلوله پلیس کشته شد

دوازده ساعت مرگبار بارسلون