کاهش ورود مهاجران غیرقانونی از مناطق مرزی مکزیک به آمریکا

کاهش ورود مهاجران غیرقانونی از مناطق مرزی مکزیک به آمریکا
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مقامات آمریکایی می گویند از تعداد مهاجران غیرقانونی که با عبور از مرز مکزیک خود را به این کشور می رساندند کاسته شده است.

یکی از مقامات وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بین اول ژانویه سال ۲۰۱۷ تا ۳۱ ژوئیه تعداد مهاجران غیرقانونی از مبدا مکزیک به کشور به رقم ۱۲۶ هزار و ۴۷۲ نفر رسیده است. این آمار نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۶ درصد کاهش دارد.

بدین ترتیب بدلیل کاهش حجم ورود مهاجران غیرقانونی از شمار اخراج شدگان از خاک ایالات متحده نیز کاسته شده است.

از سوی دیگر سرویسهای اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده برای مقابله با مهاجران غیرقانونی میزان کنترل و بازداشت افراد در داخل خاک این کشور را افزایش داده اند.

این آمار و ارقام زمانی منتشر می شود که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه برای ملاقات با نیروهای حفاظت از مرزها به منطقه مرزی «یوما» در ایالت آریزونا می رود. در سال ۲۰۰۶ یعنی زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش جمهوری خواه، قانونی بنام «حصار امن» به تصویب کنگره رسید. براساس آن صدها کیلومتر حصار در این منطقه مرزی ساخته شد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا نیز با اتخاذ سیاستی مشابه تنها ۵ روز پس از بدست گرفتن زمام امور کشور فرمان ساخت دیوار ۳ هزار ۲۰۰ کلیومتری در مرز مکزیک و کشورش را امضاء کرد. امضای این فرمان با واکنش و اعتراض مقامات مکزیک و فعالان حقوق مهاجران در آمریکا مواجه شد.

Trump to make only his 2nd visit to the border since 2015. He’ll visit Yuma, AZ https://t.co/Wyklf8YfxQ by hollybdc</a> <a href="https://t.co/Qdx3VWd6u0">pic.twitter.com/Qdx3VWd6u0</a></p>— Yahoo News (YahooNews) 22 août 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مهاجران در صحرای آریزونا از تشنگی می میرند؛ نقش مرزبانان آمریکایی

مکزیک آغاز ساخت دیوار جدایی در مرز با آمریکا را محکوم کرد

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد