بارسلون بر تدابیر امنیتی می افزاید؛ از فرودگاه‌ها تا میادین فوتبال

بارسلون بر تدابیر امنیتی می افزاید؛ از فرودگاه‌ها تا میادین فوتبال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

جواخیم فورن، وزیر امور داخلی منطقه خودمختار کاتالونیا روز چهارشنبه جزییات افزایش تدابیر امنیتی در شهر بارسلون را تشریح کرد. این مقام مسئول با اشاره به عدم تغییر در درجه هشدار حمله تروریستی از درجه چهار، تاکید کرد امکان تقویت تدابیری که پیش از این به مرحله اجرا گذاشته شده است وجود دارد.

از جمله تمهیدات در نظرگرفته شده افزایش تدابیر امنیتی برای فرودگاه بارسلون و نیز ایستگاههای قطار این شهر است. افزایش سطح امنیتی مکانهای گردشگری از جمله کلیسای معروف ساگرادا فامیلیا از دیگر تدابیر اتخاذ شده توسط مقامات اسپانیا و مسئولان منطقه خودمختار کاتالونیا است. جواخیم فورن تصریح کرد که «پیش از این تدابیر امنیتی برای کلیسای ساگرادا فامیلیا به مرحله اجرا درآمده بود اما موضوعی که باید بررسی شود این ست که چگونه می توان این تدابیر را بدون ایجاد اختلال در بازدید گردشگران تشدید کرد.»

از سوی دیگر حضور نیروهای پلیس کاتالونیا «Mossos d’Esquadra» در خیابانها تا ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و به هنگام برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی و نیز در میادین فوتبال تدابیر امنیتی شدیدتری اتخاذ خواهد شد.

همزمان، آدا کولائو، شهردار بارسلون از تشکیل یک کمیسیون خبر داد که ضرورت ایجاد موانع برای جلوگیری از ورود خودروها به مناطق پر رفت و آمد بارسلون را بررسی خواهد کرد. پس از وقوع حملات تروریستی روز پنجشنبه در بلوار رامبلا بارسلون انتقادات شدیدی به شهردار این شهر توریستی وارد آمد که چرا موانعی برای ممانعت از ورود خودرو در این بلوار پر تردد در نظر گرفته نشده بوده است.

در بازجویی‌ها از افراد دستگیر شده مرتبط با حملات کاتالونیا مشخص شد که این افراد برای حمله به مکانهای توریستی و بناهای معروف شهر بارسلون برنامه ریزی کرده بودند.

یک ون سفید رنگ پنجشنبه گذشته در بلوار رامبلا خود را به عابران کوبید که به مرگ ۱۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ نفر منجر شد.

Barcelona terror attack: we wanted to kill hundreds, admits jihadist https://t.co/mRXJ7vjw8U

— Bette Anderson (@wufandmew) 23 août 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ستاره سابق تیم ملی برزیل به اتهام تجاوز جنسی به ۴ سال و نیم حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد

ویدئو؛ صدها نفر به مناسبت ششمین سالگرد همه‌پرسی استقلال کاتالونیا در بارسلون تظاهرات کردند

هزاران تن از ساکنان کاتالونیا با راهپیمایی در بارسلون بار دیگر خواستار استقلال شدند