رئیس دادگاه انقلاب تهران: حصر فقط نامش حصر است

رئیس دادگاه انقلاب تهران: حصر فقط نامش حصر است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب ایران در واکنش به درخواست مهدی کروبی مبنی برگزاری دادگاه علنی گفت: «محاکمه برای خیلی از این افراد به خصوص خود «سران فتنه» پشیمانی دارد، چرا که دادگاه و نظام با کسی تعارف ندارد و وظیفه قانونی خود را با قاطعیت، قدرت و دقت انجام می‌دهد.»

سیاستمداران و رسانه‌های اصولگرا از عبارت «سران فتنه» برای توصیف میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸ استفاده می‌کنند. آقایان کروبی و موسوی و زهرا رهنورد از بهمن سال ۱۳۸۹ تاکنون با دستور شورای عالی امنیت ملی در حصر خانگی به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از راه دانا رئیس دادگاه انقلاب تهران افزود: «به نظرم محاکمه این افراد زمانی انجام می‌شود که خود را از زیر سایه رافت اسلامی خارج کنند. حصر تصمیم شورای عالی امنیت ملی است و این اشخاص در حصر امان دارند.»

در هفته‌های گذشته و به‌ویژه پس از اعلام اعتصاب غذای مهدی کروبی در اعتراض به شرایط حصر خانگی و درخواست مجدد وی برای برگزاری محاکمه، شماری از مقام‌های عالی‌رتبه پیشین و فعلی جمهوری اسلامی خواستار پایان دادن به بازداشت خانگی محصوران شده اند؛ محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران از علی خامنه، رهبر جمهوری اسلامی خواست تا به حصر پایان دهد. همچنین علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورا بار دیگر با انتقاد از موضع سخنگوی قوه قضائیه خواستار برگزاری محاکمه برای محصوران شد.

آقای غضنفرآبادی با انتقاد از درخواست برگزاری دادگاه برای «رهبران جنبش سبز» گفت: «در حصر از سران فتنه مراقبت و محافظت می‌شود و در واقع فقط نامش “حصر” است؛ چرا که ممکن است کسانی که دشمنان نظام و علیه انقلابند، به دلیل سوء استفاده خودشان برای این افراد تهدید جانی ایجاد کنند تا از آن برای خودشان سوژه‌ای درست کنند.»

رئیس دادگاه انقلاب تهران، اصرار بر رفع حصر و برگزاری محاکمه محصوران را «حرف بیگانگان و غیر مطلعان و نه دلسوزان نظام» توصیف کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تقاضای خاتمی از خامنه‌ای؛ کروبی و موسوی رفع حصر شوند

مهدی کروبی اعتصاب غذای خود را شکست

حزب اعتماد ملی: مهدی کروبی به سی سی یو منتقل شده است