ادامه حملات به مجسمه‌های کنفدراسیون در ایالات متحده آمریکا

ادامه حملات به مجسمه‌های کنفدراسیون در ایالات متحده آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در پی موجی از حملات به بناهای یادبود سربازان کنفدراسیون آمریکا، مهاجمان به مجسمه‌ای در ایالت اوهایو خسارت وارد کردند.

دوازدهم ماه اوت گذشته، طرفداران برتری سفیدپوستان، در اعتراض به برچیدن مجسمه ژنرال رابرت‌ای‌لی، قهرمان نیروهای کنفدراسیون در دوران جنگ داخلی آمریکا، در شهر شارلوتزویل ایالات ویرجینیا دست به تظاهرات زدند. در جریان خشونت‌هایی که بین این افراد و مخالفان این گروه در محل رخ داد، یک زن جوان معترض به نژادگرایان کشته شد.

به گفته معترضان، تظاهرات مشعل بدستان طرفدار برتری سفیدپوستان، به راهپیمایی‌های شبانه نژادپرستان کوکلاکس کلان شباهت داشت.

به دنبال واقعه شارلوتزویل، چندین مجسمه متعلق به نیروهای کنفدراسیون که در دوران جنگ داخلی آمریکا بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ میلادی در مخالف با لغو برده‌داری می‌جنگیدند، مورد حمله قرار گرفت.

روز دوشنبه هفته جاری، نخستین نشست شورای شهر شارلوتزویل پس از خشونت اخیر شاهد اعتراض شدید شهروندان بود. مردم محلی از اینکه به نژادگرایان سفیدپوست مجوز تظاهرات داده شده بود، اعتراض داشتند و خواستار توضیح مقامات شهرداری بودند.

یکی از شهروندان با اشاره به زن جوانی که هفته پیش کشته شد، در این نشست پرتنش گفت: «دختری را که می‌شناختم، گذاشتید به قتل برسد. کوکلاکس کلان‌ها و نئونازی‌ها می‌توانند هر چه می‌خواهند بگویند اما یک شهروند اینجا نمی‌تواند؟ این مضحک است که شما الآن سه نفر را به این دلیل که از حق آزادی بیانشان استفاده کردند، بزور از محل بیرون کردید.»

در پی رخدادهای شارلوتزویل، بحث‌ها و حساسیت‌ها نسبت به برافراشتن پرچم نیروهای کنفدراسیون و سایر نمادهای آنان در سراسر ایالات متحده آمریکا افزایش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟