یکی از چهار مظنون بازداشت شده حملات کاتالونیا آزاد شد

یکی از چهار مظنون بازداشت شده حملات کاتالونیا آزاد شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دادگاه عالی اسپانیا روز پنجشنبه دستور آزادی یکی از کسانی که در ارتباط با حملات کاتالونیا دستگیر شده بود را صادر کرد. این فرد صالح القریب نام دارد و بر اساس تصمیم دادگاه «تحت نظارت قضایی» قرار گرفته است.

وی صاحب یک مغاره برقراری تماس تلفنی در شهر کوچک ریپول است، جایی که عاملان حملات کاتالونیا در آنجا اقامت داشتند. بر اساس رای دادگاه «شواهد متقنی علیه صالح القریب که ادامه بازداشت موقت او را توجیه کند در دست نیست.»

صالح القریب یکی از ۴ مظنونی است که به اتهام دست داشتن در حملات کاتالونیا، قتل با انگیزه تروریستی، عضویت در سازمان تروریستی و نگهداری مواد منفجره تحت بازداشت قرار گرفتند. تا کنون علاوه بر صالح القریب، مظنون دیگری به نام محمد اعلا تحت نظارت قضایی آزاد شده است و هنوز ۲ مظنون دیگر در بازداشت موقت به سر می‌برند.

بر اساس حکم دادگاه صالح القریب باید هر هفته خود را به قاضی معرفی کند، اجازه تغییر محل زندگی خود را ندارد و نمی تواند از خاک اسپانیا خارج شود.

وی با کارت بانکی برای ادریس اوکبیر، یکی از مظنونان به ارتکاب حملات کاتالونیا، بلیت هواپیما به مقصد مراکش خریداری کرده بود. او ادعا می کند که اوکبیر هزینه خرید بلیت را به صورت نقد به وی پرداخت کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس اسپانیا: شبکه‌ای از قاچاقچیان که برای انتقال مهاجران در ۳ قاره فعالیت داشتند، متلاشی شد

کشته شدن دست‌کم ۷ نفر در پی حمله با چاقو داخل یک مرکز خرید در شهر سیدنی استرالیا

رای دادگاه آرژانتین: ایران مسئول حملات ۳۰ سال پیش به سفارت اسرائیل و مرکز یهودیان «آمیا» است