طوفان «هاتو» در جنوب چین دست کم ۱۲ کشته به جا گذاشت

طوفان «هاتو» در جنوب چین دست کم ۱۲ کشته به جا گذاشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

طی دو روز گذشته، طوفان قدرتمند «هاتو» در جنوب چین ۱۲ کشته و بیش از ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت.

این طوفان که یکی از قویترین طوفان‌های شرق آسیا محسوب می شود، بامداد چهارشنبه از هنگ کنگ آغاز شد و روز پنجشنبه نیز جزایر ماکائو در جنوب چین را گرفتار بادهای شدید، بارش سیل آسای باران و امواج بلند دریا کرد.

مقامات منطقه خودمختار ماکائو سطح هشدارها به ۱۰ که بالاترین سطح است، افزایش داده اند و اعلام کردند که این، قویترین طوفانی است که از سال ۱۹۶۸ میلادی تاکنون در این منطقه دیده شده است.

ساکنان ماکائو می گویند که این منطقه در مقابل بادهای مخرب طوفان هاتو که گاه سرعت آن در مرکز طوفان به حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد، توان مقاومت ندارد.

شیشه‌های شکسته ساختمانها در همه جا دیده می شود، برق در بیش از نیمی از ماکائو قطع شده و نمای بیرونی بسیاری از ساختمانها از جمله کازینوی مشهور ماکائو نیز خراب شده است. منابع تامین آب بشدت آسیب دیده و شماری از ساکنان ماکائو ناپدید شده اند.

جاری شدن سیل، به زیرساختهای ماکائو از جمله شبکه ریلی و جاده‌ها آسیب وارد کرده و سیلاب، خودروها و موتورسیکلتهای بسیاری را با خود برده است. بنا بر گزارش رسانه‌های محلی، بسیاری از افراد، در حالی که درون خودروهایشان گرفتار شده بودند غرق شده اند.

مدارس، موزه‌ها و اماکن عمومی روز پنجشنبه تعطیل شد. همچنین مرکز پاسخگویی اورژانس ماکائو تا پایان روز چهارشنبه از ثبت ۲۶۶ حادثه مانند از جا کنده شدن تابلوهای تبلیغات و درختان و قطعاتی از بلوکهای سیمانی، همچنین گرفتار شدن مردم در آسانسورها خبر داد.

هاتو روز چهارشنبه نیز در هنگ کنگ، فعالیتهای روزمره را متوقف و مراکز تجاری را تعطیل کرد و ۳۴ زخمی بر جای گذاشت. این طوفان درنهایت هنگ کنگ را با خیابانهای سیل زده و درختان شکسته ترک کرد.

احتمال می رود از قدرت «هاتو» در مسیر حرکتش به سمت سرزمینهای مرکزی چین کاسته شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طوفان «هاتو» هنگ کنگ را درنوردید

طوفان «هاتو» هنگ کنگ را در خاموشی فرو برد

واکنش چین به طرح منع فعالیت تیک‌تاک در آمریکا: منطق واشنگتن منطق راهزنان است