مراسم روز استقلال اوکراین با حضور وزیر دفاع آمریکا برگزار شد

مراسم روز استقلال اوکراین با حضور وزیر دفاع آمریکا برگزار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سال استقلال اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی روز پنجشنبه با در یورو میدان کی‌یف، یا همان میدان استقلال با رژه نیروهای نظامی برگزار شد. تظاهرات گسترده و سازمان‌یافته هواداران پیوستنن اوکراین به اتحادیه اروپا در ماه‌های نوامبر تا فوریه سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در همین محل، سرانجام به سرنگونی دولت ویکتور یاننوکویچ انجامید.

پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین، در این مراسم با تاکید بر لزوم پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت:‌ « یک هفته دیگر، در اول ماه سپتامبر پیمان همکاری اوکراین و اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا می‌شود. این پیمان، نقشه راهی برای اصلاحات ما می‌شود. این تنها راه ما خواهد بود. اتوبان اروپا و اقیانوس اطلس.»

جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا مهمترین مهمان خارجی این مراسم بود. وی با انتقاد شدید از مسکو، روسیه را به تلاش برای تغییر مرزهای بین‌المللی با استفاده از زور متهم کرد. وزیر دفاع آمریکا همچنین کشورش را متعهد به کمک به ارتش اوکراین خواند و گفت: «تا زمانی که روسیه به مفاد معاهده مینسک متعهد نباشد، تحریم‌ها علیه این کشور ادامه خواهد یافت.»

Defense Secretary Mattis promises support to Ukraine, says reviewing lethal aid https://t.co/PDbBkf30MEpic.twitter.com/QlkvqIRZbP

— Reuters U.S. News (@ReutersUS) August 24, 2017

در حالیکه بخش‌های گسترده‌ای از شرق اوکراین، کماکان صحنه درگیری نظامی میان شورشیان جدایی‌طلب و دولت مرکزی است. گروه تماس متشکل از نمایندگان کی‌یف، مسکو و سازمان امنیت و همکاری اروپا هفته گذشته برقراری یک آتش‌بس دیگر، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید را اعلام کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم