دادستانی بلژیک مرگ ضارب دو سرباز را تایید کرد

دادستانی بلژیک مرگ ضارب دو سرباز را تایید کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

گزارش ها از بروکسل حاکی از آن است فردی که به دو سرباز بلژیکی حمله کرده بود، در بیمارستان جان خود را از دست داده است. رسانه‌های محلی ابتدا از زخمی شدن اما زنده ماندن او خبر داده بودند ولی دادستانی بلژیک ساعتی بعد با اعلام این که این حمله اقدامی تروریستی بوده است، از مرگ فرد مهاجم در بیمارستان خبر داد.

این فرد که در مرکز بروکسل با چاقو به دو سرباز حمله کرده بود، در ادامه هدف گلوله قرار گرفت. سخنگوی دادستانی بلژیک می گوید مهاجم مردی ۳۰ ساله است که بواسطه فعالیت‌های تروریستی برای پلیس شناخته شده نبوده است.

دو سربازی که مورد حمله قرار گرفتند در ناحیه دست و صورت «جراحت سطحی» برداشته اند.

پلیس بروکسل هنوز به طور رسمی واکنش رسمی به این حادثه نشان نداده است. با این حال شارل میشل، نخست وزیر بلژیک در صفحه توئیتر خود در واکنش به این حمله و ضمن اعلام حمایت خود از سربازان کشورش نوشت: «سرویس های امنیتی ما پیگیر [این حادثه] هستند. به همراه مرکز بحران بلژیک از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم.»

Tout notre soutien à nos militaires. Nos services de sécurité restent attentifs. Nous suivons la situation de près avec crisiscenterBe</a></p>— Charles Michel (CharlesMichel) August 25, 2017

علاوه بر ماموران پلیس، خیابانهای بروکسل پس از حملات پاریس و بروکسل در اواخر سال ۲۰۱۵ و اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد حضور سربازانی نظامی است که اقدام به گشت زنی در شهر می کنند.

در ماه ژوئن سال جاری یک فرد مظنون به بمبگذاری انتحاری در ایستگاه مرکزی قطار بروکسل توسط سربازان بلژیکی کشته شد. آن حادثه تلفاتی نداشت اما مقامات بلژیکی از آن به عنوان «حادثه ای تروریستی» نام بردند.

PICTURED: machete-wielding man has been shot dead by after attacking a group of soldiers in Brussels pic.twitter.com/PAzGjBoFoW

— Daily Mail Online (@MailOnline) August 25, 2017

A man attacked soldiers in Brussels with a machete tonight. Pics I took in the street. #Brussels#Brusselsattack#Bruxellespic.twitter.com/LqDmXFnLa2

— Thomas da Silva Rosa (@tdasilvarosa) August 25, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

اتحادیه اروپا در اندیشه تاسیس پست کمیسر صنایع دفاع؛ در تصمیمات نظامی سخن آخر با ناتو است یا بروکسل؟

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد