نماینده آمریکا در سازمان ملل: ایران سابقه روشنی در دروغ‌گویی دارد

نماینده آمریکا در سازمان ملل: ایران سابقه روشنی در دروغ‌گویی دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه پس از بازگشت از وین، مقر سازمان بین المللی انرژی اتمی ایران را به «دروغ گویی و «مخفی‌کاری» متهم کرد.

خانم هیلی گفت که در دیدار با یوکیانو آمانو، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از او خواسته است تا نظارت بیشتر و «دقیق‌تری» بر اجرای توافق هسته‌ای ایران داشته باشد چرا که تهران «سابقه روشنی در دروغ‌گویی و پنهان‌کاری برنامه هسته‌ای مخفیانه خود دارد.» وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا «اعتماد کامل به آژانس دارد» افزود: «ما از آژانس خواستیم تا از تمام قدرت خود برای بررسی تمام زوایا» استفاده کند.

نماینده آمریکا در سازمان همچنین از عدم دسترسی بازرسان آژانس به اماکن نظامی ایران ابراز نگرانی کرد.

خانم هیلی در این کنفرانس خبری که در نیویورک، مقر سازمان ملل برگزار شد همچنین به شدت از عملکرد نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (کلاه آبی‌ها) در لبنان انتقاد کرد. وی گفت که این نیروها کار خود را برای مقابله با قاچاق اسلحه به درستی انجام نمی دهند و افزود اگر عملکرد کلاه‌آبی ها موثر بود «این حجم عظیم سلاح، که غالبا از سوی ایران ارسال می‌شود، به حزب الله نمی‌رسید». نماینده آمریکا گفت که عملکرد نیروهای حافظ صلح موجب «جلوگیری از جنگ نمی شود بلکه بستر آن‌ را آماده می کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

آمریکا در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران را به اقدامات تنبیهی تهدید کرد

دیدار رافائل گروسی با پوتین در سوچی؛ وضعیت بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا «متزلزل» است