از اعمال تحریم های چین علیه کره شمالی تا آزمایش موشکی جدید پیونگ یانگ

از اعمال تحریم های چین علیه کره شمالی تا آزمایش موشکی جدید پیونگ یانگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزارت بازرگانی چین روز جمعه تحریم هایی را علیه افراد وشرکت های کره شمالی اعمال کرد که طی آن این اشخاص و شرکت های از انجام معاملات جدید در چین منع می شوند.

بر اساس اطلاعیه وزارت بازرگانی چین و بر اساس تحریم های مذکور، فعالیت شرکت های جدید، سرمایه گذاری های مشترک جدید و همچنین گسترش شرکت های موجود مرتبط با افراد یا شرکت های ذکر شده، ممنوع خواهد شد.

همچنین چین اعلام کرده است که طرح های سرمایه گذاری جدید چینی ها در کره شمالی و یا گسترش سرمایه گذاری های فعلی در کره شمالی از این پس مورد تایید قرار نخواهند گرفت.

چین اعلام کرده است که تحریم های جدید علیه کره شمالی فورا به اجرا گذاشته می شوند.

مقامات پکن این تحریم ها را پیرو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل که پیشتر در ماه اوت علیه کره شمالی تصویب شده بود، اعمال می کند.

هدف تحریم های چین، ژاپن، آمریکا و سازمان ملل متحد علیه کره شمالی فشار به پیونگ یانگ برای پایان دادن به توسعه سلاح های هسته ایش می باشد.

شلیک موشک های کوتاه برد

کره شمالی همچنین در ساعات اولیه روز شنبه سه موشک کوتاه برد به سمت سواحل جنوبی دریای کره پرتاب کرد. پیونگ یانگ این موشک ها را همزمان با برگزاری مانور مشترک نظامی میان آمریکا و کره جنوبی شلیک کرد. گفته شده است که موشک اول و سوم توانسته اند ۲۵۰ کیلومتر پرواز کنند و موشک دوم فورا منفجر شده است.

کره شمالی پیش از این درباره برگزاری مانور مشترک نیروهای آمریکایی و کره جنوبی هشدار داده بود و آنرا باعث افزایش تنش در شبه جزیره کره ارزیابی کرده بود.

همچنین روز شنبه تلویزیون دولتی کره شمالی عکس هایی از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ملاقات با مقامات نظامی منتشر کرد. در این عکسها رهبر کره شمالی از تمرین سربازان بازدید کرد. این تمرین ها به افتخار ۵۷ امین سالگرد رهبر پیشین کره شمالی برگزار شده است و نشانه ای از اولویت داشتن ارتش نزد رهبر کره شمالی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره‌شمالی توپ را به زمین آمریکا انداخت

ترامپ: به تهدیدهای کره شمالی با خشم و آتشی بی‌‌سابقه پاسخ خواهیم داد

کره شمالی: آماده‌ایم به آمریکا درس جدی بدهیم