بنگلادش پناهجویان مسلمان گریخته از میانمار را مجبور به بازگشت می کند

بنگلادش پناهجویان مسلمان گریخته از میانمار را مجبور به بازگشت می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

نیروهای مرزی بنگلادش با دستگیری حدود ۷۰ پناهجوی میانماری که از خشونت های روزهای گذشته این کشور به بنگلادش گریخته بودند، آنها را به میانمار بازگرداندند.

این اقدام بنگلادش در حالی رخ می دهد که نیروهای نظامی میانمار به روی افرادی که به سوی مرز بنگلادش می گریخته اند شلیک کرده اند.

یک نیروی پلیس که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفته است که این پناهجویان گریه می کردند تا آنها را به میانمار بازنگردانند.

افرادی که از خشونت های غرب میانمار می گریخته اند قصد داشتند خود را به کمپ پناهجویان در شهر کوتوپالونگ در بنگلادش برسانند، جایی که هزاران پناهجوی مسلمان روهینگیا در شرایط دشواری زندگی می کنند.

Agst. tenets of humanity, Kutupalong. Shafiur Rahman Four decades of denying the #Rohingya people https://t.co/pHqMbnGaC0 via DhakaTribune</a></p>— John Blundell (wired_we) August 14, 2017

خشونت هایی که از روز جمعه گذشته در غرب میانمار بین گروهی از شورشیان مسلمان روهینگیا و پلیس آغاز شده تاکنون دست کم ۱۰۰ کشته برجای گذاشته است و بسیاری از مردم از ترس خشونت های بیشتر به سوی مرز بنگلادش گریخته اند و بسیاری در نقطه مرزی تجمع کرده اند.

I’m told these are #Rohingya residents fleeing from the #Myanmar Army across a river in Maungdaw today. pic.twitter.com/wzZa53VUXQ

— Matthew Smith (@matthewfsmith) August 25, 2017

گفته می شود که گروه «ارتش رهایی روهینگیای ارکان (راخین)» که گروهی از مسلمانان روهینگیای میانمار هستند و هدفشان ایجاد دولت دموکراتیک مسلمان برای روهینگیایی هاست، مسئول این حمله اند.

این گروه چندین ماه است است تشکیل شده و حملاتی را تاکنون سازماندهی کرده است. آخرین حمله خونین این گروه در پاییز ۲۰۱۶ بر ضد چند ایستگاه پلیس بود.

با اینکه مسلمانان روهینگیا چندین نسل است در میانمار زندگی می کنند اما مقامات این کشور آنها را مانند بیگانگان در نظر می گیرند و دسترسی به بازار کار، مدارس، بیمارستان ها ندارند. ظهور بودیست های ملی گرا در یک سال اخیر باعث افزایش خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا شده است.

پاپ فرانسیس رهبر کلیسای کاتولیک با اشاره به اینکه اخبار غم انگیز آزار و سرکوب «برادران روهینگیا» را می شنویم با اعلام همبستگی با این اقلیت مذهبی میانماری، خواستار رعایت حقوق اقلیت مسلمان در میانمار شد. خبرگزاری فرانسه می گوید که پاپ قرار است در ماه نوامبر آینده به میانمار و بنگلادش سفر کند.

یک کمیسیون بین المللی که کوفی عنان دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد آنرا رهبری می کند روز پنج شنبه درباره وضعیت ایالت راخین به دولت میانمار توصیه کرده است که قدرت و اختیارات بیشتری به اقلیت مسلمان این ایالت اعطا کند تا مانع افزایش گرایشان رادیکال در بین مسلمانان روهینگیا و تشکیل گروههای همانند «ارتش رهایی روهینگیای ارکان» شود.

با افزایش خشونت ها در غرب میانمار، شرایط برای زندگی ۱۲۰ هزار مسلمان ایالت راخین میانمار دشوار تر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

میانمار؛ دست کم ۸۹ کشته در درگیری میان ارتش رهایی روهینگیا و پلیس

نبرد با جانتا؛ تلاش شورشیان میانمار برای کنترل بر مرز مشترک این کشور و هند

دولت نظامیان میانمار ۶ سال از محکومیت حبس آنگ سان سوچی را عفو کرد؛ سوچی در بازداشت باقی می‌ماند