حماس: ایران بزرگترین حامی گردان‌های عزالدین قسام است

حماس: ایران بزرگترین حامی گردان‌های عزالدین قسام است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یحیی سنوار، رهبر گروه حماس در نوار غزه روز دوشنبه از بهبود رابطه این گروه با ایران پس از سالها تنش بر سر جنگ داخلی سوریه خبر داد.

رهبر حماس در نوار غزه با اشاره به شاخه نظامی این گروه اظهار داشت: «روابط با ایران عالی است و ایران با تامین منابع مالی و تسلیحات بزرگترین حامی گردان های عزالدین قسام است.»

هر چند میزان کمک ایران به حماس تاکنون مشخص نشده است اما برخی گزارشها از کاهش چشمگیر حمایت مالی تهران از شاخه سیاسی این گروه در سال‌های اخیر و در مقابل اختصاص این کمکها به گردان های عزالدین قسام حکایت داشت.

گردان های عزالدین قسام (شاخه نظامی گروه حماس) در سال ۱۹۹۱ میلادی تشکیل شد.

#Hamas and #Iran back in each others arms. https://t.co/qrmm7ZB3NV#Gaza

— Arab News (@Arab_News) August 28, 2017

ایران و گروه حماس در شش سال اخیر بر سر جنگ داخلی سوریه اختلاف داشتند. به دنبال عدم حمایت حماس از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و متحد اصلی ایران در این جنگ روابط دو طرف به سردی گرایید.

یحیی سنوار در حالی ماه فوریه گذشته (بهمن ماه سال ۱۳۹۵) به عنوان رهبر حماس در نوار غزه برگزیده شد که پیش از این ۲۰ سال را در زندان های اسرائیل گذرانده است. او جانشین اسماعیل هنیه شد که به ریاست دفتر سیاسی حماس رسید.

محمد جواد ظریف و قاسم سلیمانی، وزیر خارجه و فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران ایران حدود سه ماه پیش انتخاب اسماعیل هنیه به ریاست دفتر سیاسی حماس را به وی تبریک گفته بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رابطه ایران و حماس؛ تبریک قاسم سلیمانی و ظریف به اسماعیل هنیه

تغییر لحن حماس نسبت به اسرائیل؛ مقاومت اسلامی بار دیگر به ایران نزدیک می‌شود؟

انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه