جشنواره موسیقی «ستاره های آسیا» در آلماتی

جشنواره موسیقی «ستاره های آسیا» در آلماتی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بهترین آواهای آسیا در شهر آلماتی گرد هم آمده اند تا جشنواره ای تازه را برگزار کنند.

آگهی

بهترین آواهای آسیا در شهر آلماتی گرد هم آمده اند تا جشنواره ای تازه را برگزار کنند. این رویداد دو روز موسیقی به نام «ستاره های آسیا» که در بلندیهای بزرگترین شهر قزاقستان در جریان است میزبان ستاره های بین المللی و قزاق از جمله کاشمت زولدیبایف است

کامشت خواننده و هنرمند اهل آلماتی، از علاقمندان ترانه های فیلم هندی است. او در اینجا نمایشی رنگارنگ، به سبک و سیاق بالیوود عرضه می کند. کاشمت زولدیبایف با اشاره به انگیزه خود برای حضور در جشنواره می گوید: «شرکت در این مناسبت بین المللی برای هر هنرمندی مهم است. زیرا به ما امکان می دهد تا با هنرمندان دیگر آشنا شویم و تجربه هایمان را به هنرمندان کشورهای مختلف دنیا منتقل کنیم.»

چهره های جوان و محبوب کشورهای دیگر نیز مهمان این جشن موسیقی هستند. کایرات نورتاس، ستاره بیست و نه ساله از خواننده های پر درآمد و مشهور قزاقستان و سنا میودوتی، خواننده هندی از ستاره های نوظهور اهل بمبی است. این خواننده جوان با اشاره به سبک موسیقی خود می گوید: «من آموزش موسیقی هندی کلاسیک و یا سنتی دیده ام. نوعی موسیقی سنتی هندی که «کارناتیک» نام دارد که در اصل موسیقی اصیل هندوستانی است. ترکیبی از موسیقی هندی است. ضمنا من آموزش موسیقی کلاسیک غربی هم دیده ام ولی ریشه های من موسیقی هندی است.» علاوه بر ترانه های پاپ،سنا میودوتی خواننده بسیاری از فیلمهای بالیوودی نیز هست.

کینگ ژیا لینگ، خواننده سبک راک چینی هنرمند دیگر حاضر در جشنواره «ستاره های آسیا» است. او به گزارشگر یورونیوز می گوید: «از بچگی موسیقی راک را دوست داشتم. با این موزیک زیاد می رقصیدم. موسیقی راک در چین، بویژه بین دختران جوان خیلی محبوبیت دارد.» او با صدای گرفته و ظاهر جالب تماشاگران جشنواره را مجذوب خود کرد.

گروه «یوکیس» نماینده ای دیگر از آسیا، از کره جنوبی به فستیوال آمده است. عضو این گروه می گوید: «اسم گروه ما یوکیس (U-Kiss) و یک گروه پاپ کره ای هستیم. امروز می خواهیم کلی ترانه های مخصوص رقص بخوانیم و برنامه پرانرژی به شرکت کنندگان تقدیم کنیم. می خواهیم به همه خوش بگذرد و صحنه جذابی داشته باشیم.» این گروه پسران از کره جنوبی نزدیک به ده سال پیش شکل گرفت و حال نه تنها در کشور خودشان بلکه در کشورهای دیگر نیز معروف شده اند. آنها می گویند که هفده میلیون بیننده یوتیوب دارند. برنامه این گروه، یکی از اجراهای دیدنی فستیوال آلماتی بود.

ولفگانگ اشپیندلر، گزارشگر یوروینوز از محل جشنواره می گوید: «این جشنواره یک سفر واقعی در دنیای موسیقی با شرکت پنجاه ستاره ملی و بین المللی است، که روی صحنه ای بزرگ و خیره کننده برنامه اجرا می کنند. آلماتی نه تنها بدنبال جذب گردشگر بلکه رونق موسیقی است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند