رقابت های جهانی جودو: ژاپن مدال های طلای دومین روز را درو کرد

رقابت های جهانی جودو: ژاپن مدال های طلای دومین روز را درو کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مایلیندا کلمندی که از بخت های اصلی رقابت های جهانی بوداپست به شمار می رفت در کسب سومین عنوان جهانی خود ناکام ماند.

آگهی

مایلیندا کلمندی که از بخت های اصلی رقابت های جهانی بوداپست به شمار می رفت در کسب سومین عنوان جهانی خود ناکام ماند.

این جودوکار زن سرشناس اهل کوزوو که تا پیش از این رقابت ها دست نیافتنی نشان می داد پس از پیروزی بر حریفانی از سوئیس، ایتالیا و فرانسه راهی نیمه نهایی شد اما نتوانست برای حضور در دیدار نهایی از سد حریف ژاپنی خود بگذرد.

آی شیشی مه که رده پنجم جهانی را به خود اختصاص داده پس از غلبه بر کلمندی، در فینال وزن منهای ۵۲ کیلوگرم هموطن خود تسوندا ناتسومی را با فن اوچی ماتا و امتیاز ایپون شکست داد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

شیشی مه پس از کسب عنوان قهرمانی جهان گفت: «هیچ جودوکار زن ژاپنی تاکنون نتوانسته بود کلمندی، قهرمان جهان را شکست دهد. من با پیروزی مقابل او راهی فینال شدم و این بسیار به من انرژی و روحیه داد.»

کلمندی در واقع تنها مانع بر سر راه پیروزی جودوکاران ژاپنی به شمار می رفت که از میان برداشته شد.

در قسمت مردان و در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم، نوبت به هیفومی آبه دیگر ورزشکار ژاپنی رسید که نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد.

آبه، دارنده رتبه چهارم رده بندی جهانی جودو که با غلبه بر حریفی از گرجستان در نیمه نهایی، راهی دیدار پایانی شده بود، در فینال میخائیل پولایف، نایب قهرمان جهان از روسیه را با امتیاز ایپون شکست داد تا بر سکوی نخست بایستد.

این جودوکار ژاپنی پس از کسب مدال طلا احساسش را اینگونه بیان کرد: « از یک سو به تسکین و آرامش رسیدم و از سوی دیگر بسیار خوشحالم. اما بخش خوشحالی این پیروزی برایم بسیار پر رنگ تر است.»

ژاپن تا پایان روز دوم رقابت ها چهار مدال طلا به اضافه دو نقره و یک برنز را از آن خود کرده است.

این درحالیست که هاشیموتو شویچی، مرد اول وزن منهای ۷۳ کیلوگرم از ژاپن نیز قرار است روز چهارشنبه به روی تاتامی برود.

مهمان ویژه دومین روز رقابت ها نیل اکرسلی بود. هنرمندی که آثارش در چهارگوشه جهان به نمایش گذاشته شده و خود یکی از نامداران جودو است. اکرسلی دو مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد.

او می گوید: «آنچه بیش از همه من را تحت تاثیر قرار داد روح حرفه ای گری و احترامی است که در میان جودوکاران امروز جریان دارد.»

اما نقطه اوج رقابت های روز دوم به دیدار فابیو باسیله، قهرمان المپیک از ایتالیا و آن باول قهرمان جهان از کره جنوبی اختصاص داشت. این دو چهره مطرح که می توانستند هر یک در فینال حاضر باشند در دور سوم به یکدیگر برخوردند که در نهایت باول برنده این مبارزه تماشایی بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوراش: تبدیل کُشتی مردمی و باستانی به یک رشته ورزشی مدرن

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت