آنگلا مرکل: تعطیلات پناهجویان در کشوری که از آن «گریخته‌اند»، معنی ندارد

آنگلا مرکل: تعطیلات پناهجویان در کشوری که از آن «گریخته‌اند»، معنی ندارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در آخرین مصاحبه خود بیان کرد که اقدامات شدیدتری در رویارویی با پناهجویانی که تعطیلاتشان را در سرزمین مادریشان سپری می‌کنند، صورت خواهد گرفت. با این حال وی تاکید کرد که در مورد سیاست‌هایش در باز کردن درهای آلمان به سوی پناهجویان و پذیرفتن آنان به هیچ عنوان پشیمان نیست.

خانم مرکل در مصاحبه اخیر خود با «ولت ام زوندگ»، روزنامه روز یکشنبه آلمان خطاب به پناهجویان گفت: «تعطیلات در کشوری که در آن مورد آزار و اذیت قرار گرفته و از آن متواری شده‌اید، معنی ندارد.»

صحبت‌های خانم مرکل در رسانه‌های آلمان مورد توجه قرار گرفته است و این در حالی است که هیچ اطلاعات رسمی در مورد پناهجویانی که تعطیلات خود را در کشورهایشان سپری می‌کنند، منتشر نشده است.

روزنامه آلمانی «دی ولت» سال گذشته در گزارش خود به مواردی از پناهجویان شناسایی شده که به کشورهای خود از جمله افغانستان و سوریه سفر کرده‌اند، اشاره کرد. در پی انتشار این گزارش، مارتین رچ، از اعضای آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: «این رفتار در میان پناهجویان گسترده نیست.»

Angela Merkel tells asylum seekers not to take holidays in their country of originhttps://t.co/NStcx17Vfd

— The Telegraph (@Telegraph) August 28, 2017

مارتین شولتس، نامزد حزب سوسیال دموکرات برای تصدی مقام صدراعظمی که رقیب اصلی خانم مرکل در انتخابات سراسری پیش رو است، با انتقاد از این موضع صدراعظم آلمان، صحبت‌های وی را ناشی از«بی‌خبری» و «غیردوستانه» توصیف کرد.

براساس آخرین نظرسنجی‌ها، به نظر می‌رسد که علیرغم سیاست‌های خانم مرکل و حزب اتحادیه دموکرات مسیحی در قبال پناهجویان، امکان ابقای آنگلا مرکل در راس قدرت آلمان، بسیار بالا است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟