رئیس مجلس موسسان ونزوئلا: تحریم‌ها نتیجه تماس مخالفان با آمریکاست

رئیس مجلس موسسان ونزوئلا: تحریم‌ها نتیجه تماس مخالفان با آمریکاست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دلسی رودریگز، رئیس مجلس جنجالی موسسان ونزوئلا گروههای مخالف دولت را متهم کرد که باعث اعمال تحریم‌های مالی ایالات متحده آمریکا بر ونزوئلا شده اند.

رودریگز در یک کنفرانس خبری در ساختمان وزارت خارجه ونزوئلا گفت که تحریم های آمریکا در پی تماس های گروههای مخالف دولت با آمریکا صورت گرفته است. وی ادعا کرده است که گروههای مخالف دولت همچنین گفته اند که از مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا حمایت می کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز جمعه ۲۵ ماه اوت دستور اجرایی را امضا کرد که طی آن فروش سهام شرکت های نفتی دولتی ونزوئلا در آمریکا ممنوع شد.

کاخ سفید گفته است که این اقدام را برای تامین مالی نشدن «دیکتاتوری» نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اتخاذ کرده است. هدف تحریم های آمریکا جلوگیری از دسترسی ونزوئلا به منابع مالی جدید از طریق بازارهای آمریکاست.

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به این تحریم ها گفت که قصد دارد از چین و روسیه کمک بگیرد. مادورو که اغلب ایالات متحده را به «جنگ اقتصادی» علیه ونزوئلا متهم می کند گفته است که آمریکا می خواهد ونزوئلا را به زانو در بیاورد اما در این کار موفق نخواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید

خبر خوش برای مردم ونزوئلا؛ نرخ تورم به ۱۹۳ درصد رسید

بزرگترین تبادل زندانیان بین آمریکا و ونزوئلا؛ متحد مادورو در ازای ۱۰ آمریکایی و یک پیمانکار فراری