هنرمند خیابانی ایتالیایی؛ خالق بوسه‌های بحث برانگیز

هنرمند خیابانی ایتالیایی؛ خالق بوسه‌های بحث برانگیز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

تی وی بوی، نام مستعار سالواتوره بنینتنده است. هنرمند خیابانی ایتالیایی تبار که در بارسلون زندگی می کند. او شهرتش را مدیون پرتره هایی است که از شخصیتهای معروف کشیده و آنها را در وضعیتی طعنه آمیز و طنزآلود نمایش می دهد.

آثار او در خیابانهای لس آنجلس، سن فرانسیسکو، نیویورک، رم و بارسلون، کپنهاگ و بیروت به نمایش درآمده است.

بنینتنده، شهردار شهرهای بارسلون، مادرید و رم را شبیه شخصیت خیالی «زن شگفت انگیز»، و صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل را شبیه ترمیناتور کشیده است. از دیگر آثار معروف او تصویری از ونسان ون گوگ، نقاش هلندی در حال گرفتن سلفی است.

تی وی بوی، علاوه بر شخصیتهای سیاسی و اجتماعی، پرتره هنرمندانی نظیر سالوادور دالی، امی واینهاس، پرینس، پیکاسو و دیوید بوئی را هم کشیده است. آثار او در نگارخانه «ایماجینارت» در بارسلون به نمایش گذاشته شده است.

تی وی بوی هویتش را مخفی می کند

تی وی بوی کارهایش را در خانه آماده می کند و سپس آنها را با قلاب روی دیوار نصب می کند. معمولا برای این کار شال می پوشد و عینک آفتابی می زند. اگر دستگیر شود باید جریمه سنگینی بپردازد و تا کنون ۳۰۰ یورو جریمه داده است.

تی وی بوی می تواند درخواست مجوز کند اما ترجیح می دهد به جای سروکله زدن با بوروکراسی کارش را هر جا که می خواهد به نمایش بگذارد البته او سعی می کند از بناهای تاریخی و دیوارهای بسیار کهنه یا نو دوری کند.

او می گوید: «خیابان مرا معروف کرده است و فرصت این را به من داده است که آثارم را در گالری ها هم به نمایش بگذارم. اگر پلیس مرا دستگیر کند می پذیرم و جریمه می دهم: «گاهی درخواست بخشش از درخواست مجوز آسانتر است.»

می خواهم هنر را نزد مردم کوچه و خیابان ببرم

خود «تی وی بوی» می افزاید: «[با هنر پاپ خیابانی] هنر را نزد مردمی می برد که عادت ندارند به موزه یا گالری بروند.»‌

او حتی امیدوار است که روی پلیسی که وظیفه اش تعقیب و دستگیری افرادی است که روی دیوار نقاشی می کنند اثر بگذارد.

آگهی

یکی از نیروهای پلیس با دیدن کارهای «تی وی بوی» متوجه علاقه اش به گردآوری نقاشی های هنرمندان مختلف می شود.

این پلیس به این هنرمند خیابانی سفارش کار داده است. اما «تی وی بوی» می گوید: «گمان می کنم روزی مجبور شود جریمه ام کند.»‌

بوسه های بحث برانگیز در آثار تی وی بوی

بوسه بین دو رقیب و دو مخالف در کارهای «تی وی بوی» فراوان است. او در نقاشی بوسه بحث برانگیز بین دونالد ترامپ با پاپ فرانچسکو، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا را با اسلحه و شال و شاخ های سرخ و پاپ را با هاله مقدس به تصویر کشیده است. او می گوید که هدفش از این نقاشی در نزدیکی واتیکان این بوده است که «پیام مثبتی در این باره بفرستد که چگونه پدر کلیسا، رئیس جمهوری امریکا را علی رغم همه کارهایش می بخشد.»

«تی وی بوی» می خواهد نشان دهد که در نهایت «خوبی در برابر بدی راه بخشش را برمی گزیند.»‌

آگهی

یکی دیگر از کارهایش که مسی و رونالدو را در حال بوسیدن نشان می دهد منتقدان کمتری داشت.

او درباره این نقاشی می گوید: «می خواستم در روزی که کاتالونیا به خاطر روز سنت جورج و مسابقه بین بارسلونا و رئال فضای جشن داشت پیام صلح و دوستی بین دو رقیب را تبلیغ کنم.»

پیام دیگر این کار هنری این بود که عشق کور است و از این نظر بسیار موفق بود چون مردم صف می کشیدند تا از تصویر دو ورزشکار عکس بگیرند.

آگهی

تی وی بوی نمی خواهد بگوید کارهای آینده اش چه خواهد بود چون می خواهد حس غیرقابل پیش بینی در آثارش را حفظ کند. اما می گوید که می خواهد هنرش را به شهرهایی مثل پاریس و موناکو و ناپل و میلان و میامی ببرد. مثل همیشه می خواهد هنرش همیشه طعنه انگیز باشد تا توجه مردم را جلب کند و باعث بحث شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نقش و نوا؛ قسمت اول: ارغوان خسروی

ستاره سابق تیم ملی برزیل به اتهام تجاوز جنسی به ۴ سال و نیم حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد

ویدئو؛ صدها نفر به مناسبت ششمین سالگرد همه‌پرسی استقلال کاتالونیا در بارسلون تظاهرات کردند