قاتل آتنا اصلانی در ملاء عام اعدام می‌شود

قاتل آتنا اصلانی در ملاء عام اعدام می‌شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دادستان اردبیل اعلام کرد قاتل آتنا اصلانی، از سوی دادگاه کیفری استان اردبیل به قصاص و اعدام محکوم شد.

آنتا اصلانی، دختر ۷ ساله پارس آبادی بیست و هشتم خرداد ماه امسال بعد از جدا شدن از پدر دستفروشش گم شد. پلیس ۲۲ روز بعد جسد وی را در پارکینگ متهم این پرونده، اسماعیل پیدا کرد. ماجرای این جنایت، از زمان مفقود شدن آتنا در شبکه‌های اجتماعی و پس از آن در رسانه‌های فارسی زبان منتشر شد و بازتاب‌های گسترده‌ای را در جامعه ایران برانگیخت.

گزارش یک قتل: آنچه در ماجرای آتنا اصلانی گذشت

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ناصر عتباتی، دادستان اردبیل گفت: قاتل آتنا با حکم دادگاه کیفری استان اردبیل به دلیل ارتکاب قتل به قصاص و به دلیل تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده است.

در روزهای پس از وقوع این جرم، برخی از منتقدان دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس ایران، احتمال درخواست نصف دیه برای قصاص قاتل آتنا را مطرح کرده بودند. با این حال محکومیت اسماعیل به اعدام به دلیل تجاوز جنسی، به احتمال زیاد مساله اخذ نیمی از بهای دیه از خانواده مقتول را عملا منتفی‌ می‌کند.

بخوانید: مجازات قاتل آتنا اصلانی و بحث نابرابری دیه زن و مرد در مجلس

دادستان اردبیل با بیان اینکه متهم همچنین بابت سرقت محکوم به حبس و شلاق و رد مال شده است، گفت: حکم اعدام و قصاص این محکوم پس از قطعیت حکم در دیوانعالی کشور، در ملاءعام اجرا می‌شود.

اسماعیل، متهم به قتل آتنا هفته گذشته، تمام اعترافات خود در مرحله تحقیقات مقدماتی درباره تجاوز و قتل آتنا را منکر شده و گفته بود زیر شکنجه و برای رهایی از فشار اعتراف کرده است.

طبق قوانین جزایی ایران، اعدام و مجازات‌های منجر به نقص عضو مجرم (قصاص اعضای بدن، حد قطع دست و پا برای سرقت و محاربه) پیش از اجرا باید به تایید دیوان‌ عالی برسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قتل‌های ناموسی، فقه و قانون در حقوق ایران؛ چرا پدران قاتل قصاص نمی‌شوند؟

تصاویر دوربین‌های مدار بسته از آتنا اصلانی و اعتراف‌های قاتل

عفو بین‌الملل: جمهوری اسلامی از تجاوز به عنوان ابزار سرکوب معترضان «زن، زندگی، آزادی» استفاده کرد