تلاشهای لاوروف در دوحه برای پایان بحران قطر

تلاشهای لاوروف در دوحه برای پایان بحران قطر
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در قطر با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، درباره بحران این کشور با عربستان سعودی و سه متحد حکومت سعودی گفتگو کرد. از جزییات گفتگوهای لاوروف و امیر قطر هنوز خبری منتشر نشده است. اما سرگی لاوروف پس از این جلسه اعلام کرد که با امیر قطر درباره راههای اصلی حل بحران قطر با کشورهای همسایه گفتگو کرده است.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد باید هر چه زودتر به یک تفاهم و تعامل بین قطر و عربستان و متحدانش دست پیدا کنیم. وی گفت روسیه قصد ندارد نقش میانجی بین کشورهای درگیر را ایفا کند وتاکید کرد که طبق همان توافقهای اولیه تنها کویت است که این نقش را بازی خواهد کرد. سرگی لاوروف گفت که پیشنهادهای روسیه برای حل بحران چیزی بیشتر و فراتر از پیشنهاد کاخ سفید نیست.

سرگی لاوروف با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود نیز دیدار کرد. سرگی لاوروف پس از سفر خود در امارات به قطر رفته است. امارات یکی از کشورهای درگیر در بحران با قطر است.

بحران قطر پنجم ژوئن سال جاری در پی قطع روابط دیپلماتیک ۴ کشور عربی به محوریت عربستان با قطرآغاز شد. ۳ کشور متحد عربستان، مصر، بحرین و امارات عربی متحده هستند. بخشی دیگر از کشورهای عربی هم در پشتیبانی از عربستان روابط خود را با قطر قطع کردند. این نخستین بار نیست که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با قطر وارد تنش جدی می‌شوند. در پی این بحران تمامی راه‌های زمینی، دریایی و هوایی عربستان و کشورهای همسو با قطر بسته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشورهای حاشیۀ خلیج فارس قصد دارند به تحریم‌های قطر پایان دهند

اولین سخنان امیر قطر بعد از بحران در روابط با کشورهای عربی

عربستان و متحدانش تدابیر جدیدی را علیه قطر اتخاذ خواهند کرد