حزب الله لبنان جنازه محسن حججی را از داعش تحویل گرفت

حزب الله لبنان جنازه محسن حججی را از داعش تحویل گرفت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

جنازه محسن حججی از لشکر زرهی هشت نجف اشرف سپاه پاسداران ایران که در سوریه به اسارت داعش درآمده و کشته شده بود، سرانجام به حزب الله لبنان تحویل داده شد.

نخستین تصاویر از تحویل پیکر شهید حججی pic.twitter.com/tJLy7Pvosb

— روزنامه ایران (@IranNewspaper) August 31, 2017

بنا بر گزارش شبکه خبر ایران، جسد وی پس از شناسایی ابتداء به شهر تدمر (پالمیرا) سوريه و دمشق و از آنجا به ایران منتقل می شود.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، ظهر پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از تایید قطعی هویت جسد متوفی خبر داد و اعلام کرد مراسم تشییع وی روز شنبه ۱۱ شهریور در تهران برگزار می شود.

جنازه محسن حججی بدنبال توافق میان حزب الله لبنان و نیروهای داعش که به توافق «جرود» مشهور گشت، تحویل داده شد.

بر اساس این توافق، حزب الله لبنان در ازای تحویل گرفتن یک اسیر لبنانی و اجساد سه تن از نیروهای خود، به ستیزه جویان داعش و خانواده‌هایشان اجازه ترک لبنان، عبور از مناطق مرزی تحت کنترل نیروهای خود و حرکت به سمت دیرالزور در شرق سوریه را داد.

دیروز پنجشنبه هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا مسیر حرکت کاروان اعضای این گروه به سوی دیرالزور را بمباران کرد.

داعش تقریبا تمام استان دیرالزور سوریه در مرز عراق را در کنترل خود دارد. ارتش سوریه کنترل تنها بخشی از شهر دیرالزور و نیز یک پایگاه نظامی در نزدیکی این شهر را در دست دارد.

با خروج نیروهای داعش در مرز مشترک لبنان با سوریه که شمارشان به ۶۰۰ تن می رسید به حضور این گروه در ارتفاعات منطقه مرزی سوریه و لبنان بطور کامل پایان داده شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا مسیر حرکت کاروان داعش به سوی دیرالزور را بمباران کرد

کاروان داعش به محل مبادله جسد محسن حججی در شرق سوریه رسید

آغاز عملیات «انتقام محسن حججی» در سوریه