حیدر عبادی: تلعفر و کل استان نینوا از کنترل داعش خارج شد

حیدر عبادی: تلعفر و کل استان نینوا از کنترل داعش خارج شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حیدر عبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز پنجشنبه اعلام کرد شهر تلعفر و استان نینوا بطور کامل از کنترل داعش خارج شد.

ارتش، پلیس فدرال، نیروهای مبارزه با تروریسم و بسیج مردمی (حشد الشعبی) عراق یکشنبه بیستم اوت/۲۹ مرداد با فرمان آقای عبادی عملیات آزادسازی تلعفر در استان نینوا را آغاز کردند.

در روزهای گذشته مقام‌های نظامی و امنیتی عراق اعلام کرده بودند که بیش از ۹۰ درصد این شهر و به‌ویژه مناطق مرکزی آن را از جنگجویان داعش پس گرفته اند. با این حال نبردها در منطقه العیاضیه در تلعفر تا روز پنجشنبه ادامه یافت.

تلعفر آخرین نقطه تحت کنترل «دولت اسلامی» در استان نینوا بود.

#العراق | #العبادي يعلن تحرير #تلعفر ومحافظة #نينوى بالكامل
https://t.co/DIOTfE5ftTpic.twitter.com/RovJSIfspn

— قناة الميادين (@AlMayadeenNews) 31 août 2017

آقای عبادی در جریان اعلام این خبر گفت: «تروریست‌های داعش در العیاضیه و سایر مناطق از بین رفتند و ما به آن‌ها اجازه فرار ندادیم. این موضع ثابت ما در قبال جنایتکارانی است که وجودشان تهدیدی برای کل ملت‌های منطقه است.»

نخست وزیر عراق هفته گذشته از توافق سوریه، حزب‌الله و ارتش لبنان با داعش برای انتقال نیروهای دولت اسلامی از مرز سوریه و لبنان به استان دیرالزور انتقاد کرده بود. جنگجویان «دولت اسلامی» قسمت بزرگی از اراضی استان دیرالزور در شرق سوریه و در مرزهای این کشور با عراق را در دست دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروهای عراقی مرکز تلعفر را از داعش بازپس گرفتند

نیروهای عراقی در آستانه پیروزی کامل در تلعفر

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود