چالش نهنگ آبی همچنان از بین نوجوانان هندی قربانی می گیرد

چالش نهنگ آبی همچنان از بین نوجوانان هندی قربانی می گیرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک نوجوان ۱۷ ساله که شنبه شب در هند خودکشی کرد به نظر می رسد تازه ترین قربانی چالش اینترنتی نهنگ آبی در این کشور باشد.

بنا به اعلام پلیس هند این نوجوان در ایالت ایالت مادیا پرادش با پرتاب کردن خود در برابر یک قطار در حال حرکت جان باخت. به گفته دوستان این نوجوان وی در چند روز گذشته جذب بازی اینترنتی نهنگ آبی شده بود.

بیشتر بخواندید: قربانیان نهنگ آبی؛ از هند تا روسیه

Madhya Pradesh teen jumps before train in suspected ‘#BlueWhale‘ case https://t.co/k34NsPSoYOpic.twitter.com/7134F7XalG

— NDTV (@ndtv) September 3, 2017

چالش نهنگ آبی یک بازی اینترنتی ۵۰ مرحله ای است که با هدف جلب نوجوانان به خود طراحی شده است. این بازی در نهایت نوجوانان شیفته به خود را به خودکشی وا می دارد. در هر مرحله از این بازی از شرکت کننده خواسته می شود با انجام وظیفه محوله تصویری دال بر اجرای آن را به اشتراک بگذارد.

شرکت کنندگان در این بازی باید ۵۰ مرحله بازی را طی ۵۰ روز تکمیل کنند. مراحل اولیه این بازی آسان هستند و از شرکت کننده خواسته می شود بر روی دست خود تصویر یک نهنگ آبی را بکشد، در ساعات غیرمعمول به پیاده روی برود و یا سبک خاصی از موسیقی را گوش کند. در مراحل بعدی اما وظایف محوله دشوارتر می شوند. آسیب رساندن به خود و در نهایت خودکشی از جمله وظایفی است که در مراحل پیشرفته بازی نهنگ آبی نوجوانان تشویق به انجام آن می شوند.

مسئولان مدارس و پلیس در اروپا و امریکا برای مقابله با چالش نهنگ آبی توصیه هایی به والدین نوجوانان ارائه کرده اند. از والدین خواسته شده است که ضمن حفظ هوشیاری در برابر خطرات این بازی نسبت به مطالبی که نوجوانان در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، حساس باشند.

نتیجه بررسی در مورد رواج موضوعات مختلف در وبگاه جستجوگر گوگل نشان می دهد که هند اکنون سومین کشوری است که طی ۱۲ ماه گذشته بیشترین جستجو در مورد چالش نهنگ آبی در آن صورت گرفته است. این در حالی است که جستجوی اینترنتی برای این بازی ظرف ماه گذشته بیشتر شده است.

به دنبال گسترش گرایش نوجوانان به بازی نهنگ آبی دولت محلی ایالت بنگال غربی در حال بررسی پیشنهاد افزودن واحد درسی «استفاده مسئولانه از اینترنت» به برنامه مدارس است.

فیلیپ بودیکین، جوان روس در ارتباط با این بازی اینترنتی در روسیه مجرم شناخته شده است و اکنون در زندان به سر می برد. در حالی که در برخی از گزارشها از او به عنوان خالق چالش نهنگ آبی نام برده شده است گروهی از یک دختر نوجوان ۱۷ ساله روس به عنوان مغر متفکر این بازی نام می برند. کارآگاهان روس بر این باورند که این دختر نوجوان خود به بازی نهنگ آبی مشغول بوده است اما با عدم طی تمام مراحل به یکی از اداره کنندگان بازی تبدیل شده است.

‘Mastermind’ of Blue Whale challenge, a 17-year-old Russian girl, arrestedhttps://t.co/GsnoO8Jm5Npic.twitter.com/vgcQL73nSL

— Business Standard (@bsindia) September 2, 2017

بیشتر بخوانید: چالش نهنگ آبی؛ بازی اینترنتی که نوجوانان را به کام مرگ می کشاند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چالش مومو چیست؟

قربانیان نهنگ آبی؛ از هند تا روسیه

چالش نهنگ آبی؛ بازی اینترنتی که نوجوانان را به کام مرگ می کشاند