شاهزاده خانم ژاپنی به خاطر عشق از مقام خود گذشت

شاهزاده خانم ژاپنی به خاطر عشق از مقام خود گذشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

شاهزاده خانم ماکو، نوه امپراتور ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد با یک شهروند معمولی این کشور نامزد شده است. عشق شاهزاده خانم باعث برکناری وی از مقام اشرافی می شود.

با این وجود این شاهزاده خانم ۲۵ ساله خود را خوشبخت حس می کند و می گوید کاملاً آگاه بوده است که پس از ازدواج از خانواده سلطنتی کنار گذاشته می شود.

شاهزاده خانم ماکو در دانشگاه با «کی کومورو» که او هم ۲۵ سال دارد آشنا شده است. کی کومورو که در یک شرکت وکالت کار می کند گفت سه سال پیش از پرنسس تقاضای ازدواج کرده و افزود شاهزاده خانم مثل ماه بر وی می تابد و از او مواظبت می کند. شاهزاده خانم هم لبخند مرد جوان را به آفتاب تشبیه کرد. به هرحال به نظر می رسد نور عشق بر این دو دلداده تابیده و باعث شده چارچوب‌های اجتماعی را بشکنند.

ازدواج این دو برای تابستان سال آینده میلادی پیش بینی شده است. دفتر خاندان سلطنتی اعلام کرده است که از این تاریخ به بعد ماکو عنوان شاهزاده خانمی را از دست می‌دهد. این درحالیست که امپراتور آکیهیتو و دو پسر وی با شهروندان معمولی ازدواج کرده اند. از آنجا که در جامعه سنتی ژاپن موقعیت زنان با مردان بسیار متفاوت است و در برابر قانون یکسان نیستند، مردان خانواده سلطنتی پس از ازدواج جایگاه خود را ازدست نداده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا قانون وراثت سلطنت توسط فرزند پسر در ژاپن تغییر می‌کند؟