شکست قریب الوقوع محاصره دیرالزور

شکست قریب الوقوع محاصره دیرالزور
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پس از آزادسازی منطقه السخنه در ۱۵ مرداد (۶ اوت) توسط ارتش سوریه و هم‌پیمانانش، در عملیات این نیروها برای شکستن محاصره دیرالزور با کمک نیروهای هوایی روسیه، بخش‌های مسکونی بین السخنه و دیرالزور از نیروهای دولت اسلامی موسوم به داعش پس گرفته شد و این نیروها فاصله ۱۴ کیلومتری خود با دیرالزور را به کمتر از ۱۰ کیلومتر رساندند.

محمد ابراهیم سامرا، فرماندار استان دیرالزور سوریه در مصاحبه تلفنی به خبرنگار رویترز، گفت: «انتظار می‌رود ارتش سوریه ظرف ۴۸ ساعت به شهر دیرالزور برسد و این شهر را آزاد کند.»

Governor of Syria’s Deir al-Zor says army to reach city within 48 hours https://t.co/Gm4Fwqklyzpic.twitter.com/cfNHCaCy0t

— Reuters UK (@ReutersUK) September 4, 2017

الاعلام الحربی مركزی، تلویزیون سوریه از پیشروی ارتش سوریه به حومه شهر دیرالزور از سمت السخنه خبر داد.

#فيديو_من_الميدان
الجيش السوري يحقق المزيد من التقدم بريف #دير_الزور من اتجاه السخنةhttps://t.co/hCnT6GRfwj
المصدر: وزارة الدفاع السورية pic.twitter.com/IItZMhg2xP

— الاعلام الحربي مركزي (@C_Military1) September 3, 2017

این تلوزیون همچنین ویدئویی را منتشر کرد که شادی مردم شهر از پیروزی قریب‌الوقوع و شکسته شدن حصر این شهر را به نمایش می‌گذارد.

بالفيديو .. احتفال اهالي #دير_الزور باقتراب الجيش السوري من فك الحصار عن المدينةhttps://t.co/aSytFkeglS
المصدر: الإخبارية السورية pic.twitter.com/8QCNDQtrBV

— الاعلام الحربي مركزي (@C_Military1) September 3, 2017

کاروانی حاوی ۳۰۰ عضو داعش و خانواده‌هایشان، شب گذشته به مرز دیرالزور رسیدند. توافق بر سر ورود این نیروها به دیرالزور به موجب توافق میان حزب‌الله لبنان و نیروهای داعش بر سر مبادله این افراد با اسیران حزب‌الله و همچنین به دنبال آتش‌بس در مرزهای شرقی لبنان با سوریه، صورت گرفته است. این کاروان حامل ۶۰۰ نفر است که گفته‌ می‌شود نیمی از آنان از خانواده‌ نیروهای داعش و افراد غیرنظامی هستند.

نیروهای فعالیت ائتلاف شبه نظامیان کرد و عرب، موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، با حمایت ارتش آمریکا، این کاروان را متوقف کرده و از ورود آن به دیرالزور جلوگیری کردند.

همچنین حزب‌الله به ایالات متحده آمریکا هشدار داد که این کاروان شامل سالمندان، زنان باردار و مجروحان است و آمریکا را متهم به متوقف کردن کمک‌های بشردوستانه به این کاروان کرد.

حدود ۳ سال است که دیرالزور در محاصره نیروهای داعش قرار دارد و مایحتاج مردم شهر از طریق هوا تامین می‌شود. براساس گزارش سازمان ملل متحد، در طی امدادرسانی هوایی، تنها در سال، گذشته حدود ۳۰۰ محموله کمک‌های سازمان ملل، حاوی مواد غذایی بر فراز شهر رها شده است.

پیشتر نیز در پی فعالیت این ائتلاف شهر رقه، پایتخت خودخوانده داعش در سوریه از اختیار دولت اسلامی خارج شد. عملیات آزادسازی رقه که از سه ماه پیش آغاز شده بود، و نیروهای دموکرات سوریه توانستند در نیمه تیرماه وارد بخش قدیمی شوند و تصرف کامل آن دوماه به طول انجامید.

In the past year and a half, ISIL’s territory has been shrinking steadily.

We mapped the battle against ISIL: https://t.co/6L5uSwecRLpic.twitter.com/Y8L1nYCYOV

— Al Jazeera English (@AJEnglish) August 21, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه نبردها در مرکز سوریه