پناهجوی افغان در آلمان به اتهام تجاوز و قتل محاکمه می‌شود

پناهجوی افغان در آلمان به اتهام تجاوز و قتل محاکمه می‌شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

محاکمۀ یک جوان پناهجو که می گوید افغان است، به اتهام تجاوز به عنف و قتل در دادگاه آلمان آغاز شد، خبری که بار دیگر بحث‌ درباره سیاست‍های مهاجرتی آلمان را بر سر زبان‌ها انداخت.

اگرچه سن و هویت واقعی فرد مظنون مشخص نیست اما از وی به اسم حسین ک. نام برده می شود. وی متهم است سال گذشته به یک دانشجوی پزشکی تجاوز کرده و او را کشته است. او روز سه شنبه ۵ سپتامبر در شهر فریبورگ‌-آن‌-بریسگو در جنوب غرب آلمان مقابل دادگاه حاضر شد.

ماریا، دانشجوی ۱۹ ساله در اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی در مسیر بازگشت به خانه پس از یک میهمانی دانشجویی ناپدید و پس از مدتی جسدش در رودخانه پیدا شد.

مقامات می گویند این مظنون که در دسامبر همان سال بازداشت شد پس از آزمایشات دی ان‌ ای و بررسی تصاویر دوربین‌های مدار بسته در نزدیکی محل وقوع جرم با این پرونده گره خورده است.

Afghan refugee goes on trial in Germany, accused of the rape and murder of a student pic.twitter.com/J3UHLUurex

— AFP news agency (@AFP) September 5, 2017

حسین ک. در سال ۲۰۱۵ میلادی بدون اسناد هویتی وارد آلمان شد و به عنوان یک نوجوان زیر ۱۸ سال و بدون همراه، تقاضای پناهندگی کرد. او به مقامات گفت که ۱۷ سال سن دارد و از افغانستان به اروپا آمده است اما مطالعات انجام شده توسط دادستان‌های پرونده نشان داد که در زمان وقوع جرم، او دستکم ۲۲ سال سن داشته است.

همچنین پس از دستگیری مشخص شد که مظنون پیش تر توسط دادگاه یونان به اتهام ربودن یک زن ۲۰ ساله و تلاش برای کشتن او به ۱۰ سال زندان محکوم شده بوده است. او مدت ۱۸ ماه را در زندان گذراند اما در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی بصورت مشروط آزاد و از این کشور فرار کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پناهجوی نوجوان افغان به قتل دختر آلمانی اعتراف کرد

یک نوجوان پناهجوی افغان به اتهام قتل و تجاوز در آلمان دستگیر شد

واکنش عفو بین‌الملل به لایحه «ترامپی» دولت استرالیا؛ آیا سفر و مهاجرت ایرانیان ممنوع می‌شود؟