عذرخواهی نیروهای خارجی از پخش آگهی های «توهین آمیز» به اسلام در افغانستان

عذرخواهی نیروهای خارجی از پخش آگهی های «توهین آمیز» به اسلام در افغانستان
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سرلشکر جیمز لیندر، فرمانده عملیاتهای ویژه ایالات متحده آمریکا و ناتو در افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای به دلیل پخش برگه های تبلیغاتی در ولایت پروان که توهین آمیز به مقدسات مسلمانان ارزیابی شده بود عذرخواهی کرد.

برروی این تبلیغات تصویری از یک سگ سفید نماد طالبان که بروی آن جمله «لا اله الا الله محمد رسول الله» نوشته شده بود، نقش بسته بود. در این تبلیغات از مردم خواسته شده تا آزادی خود را از این سگها بازپس گیرند و به نیروهای امنیتی کمک کنند تا دشمنان را از بین ببرند.

در بیانیه سرلشکر جیمز لیندر آمده : «در طراحی آگهی ها به اشتباه تصویری بسیار توهین آمیز به مسلمانان و دین اسلام گنجانده شده است. عذرخواهی صادقانه خود را اعلام می دارم. ما احترام زیادی برای اسلام و همکاران مسلمانمان قائل هستیم.»

#Afghanistan 1 général américain #USArmy s’excuse pour des tracts contenant des images “très offensantes” pour les #musulmans et #Islampic.twitter.com/UHNKJcEPHR

— Rebecca Rambar (@RebeccaRambar) 6 septembre 2017

سخنگوی فرماندهی عملیاتهای ویژه در پایگاه هوایی بگرام نیز تصریح کرده درباره این رویداد تحقیقاتی آغاز شده است.

نیروهای ناتو در افغانستان برای دعوت از مردم جهت دوری کردن از گروههای تروریستی و نیروهای طالبان همواره به پخش آگهی های تبلیغاتی روی می آوردند.

این اولین بار نیست که نیروهای نظامی خارجی در افغانستان مشکلاتی از این دست در این کشور بوجود آورده اند. در سال ۲۰۱۲ نیروهای آمریکایی چندین نسخه قرآن را آتش زدند. این اقدام به واکنش تند مردم و تظاهرات وسیع در کشور منجر شد. تظاهرات و ناآرامی ها به مرگ حدود ۴۰ نفر انجامید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات گسترده اسلام‌گرایان در پاکستان؛ «آسیه بی‌بی را دار بزنید»

همه‌پرسی در ایرلند؛ اکثریت به حذف جرم بودن توهین به مقدسات رای دادند