عکس برهنه کیم کارداشیان؛ خود-شی‌انگاری عامدانه یا فمینیسم؟

عکس برهنه کیم کارداشیان؛ خود-شی‌انگاری عامدانه یا فمینیسم؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کیم کارداشیان، مدل و بازیگر برنامه های تلویزیون واقع‌نما (شو تلویزیونی که بخش هایی از زندگی واقعی آدم های مطرح را دنبال می کند) با انتشار تصویر برهنه خود بر روی یک درخت در حساب اینستاگرامش در شبکه های اجتماعی خبرساز شد. وی چندی پس از انتشار این تصویر اعلام کرد که منتظر فرزند سوم خود است.

این عکس که توسط دو عکاس مد با نام های مستعار مرت و مارکوس گرفته شده در اینستاگرام ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بار لایک خورد و مورد استقبال مخاطبان و دوستداران این مدل آمریکایی قرار گرفت.

اما تصویر برهنه کیم کارداشیان بار دیگر باعث بالا گرفتن بحث درباره فمینیست بودن و یا نبودن او در شبکه های اجتماعی و میان مخالفان و موافقان او نیز شد.

شارون آزبورن، مجری تلویزیون و داور مسابقات استعدادیابی ایکس فکتور در واکنش به این موضوع در مصاحبه ای با نشریه دیلی تلگراف، کارداشیان را به استفاده از نام فمینیسم متهم کرد و گفت: «کیم می گوید که همه این کارها را برای فمینیسم انجام می دهد، اما این فمینیسم نیست.»

او در ادامه خواهران کارداشیان را به استفاده از بدن خود برای کسب شهرت متهم کرد و افزود: «اگر کیم می خواهد بدن خود را نشان دهد مشکلی نیست. اما این فمینیسم نیست.»

Sharon Osbourne claims Kim Kardashian is a ‘ho’, not a feminist https://t.co/v0kl8HCjRn

— Metro (@MetroUK) September 5, 2017

کیم کارداشیان که به سلفی گرفتن نیز مشهور است، پیش از نیز بارها درباره ادعای فمینیست بودن مورد حمله قرار گرفته بود. او در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه با نشریه تایم گفت: «فکر می کنم که مردم مرا فمینیست خطاب می کنند. من فقط کاری را انجام می دهم که با آن راحت هستم.»

او اضافه کرده بود که احساس می کند باید زنان کنترل استفاده ابزاری و شی‌انگاری از بدن زنانه را از رسانه‌ها بگیرند. کارداشیان به تایم گفت: «واقعا می توان قدرت را در دست بگیریم و چیزی را که (ما زنان) می خواهیم به مردم نشان دهیم.»

کیم کارداشیان در توضیح انتشار کتابی از عکس های سلفی خود، آن را نوعی «خود-شی‌انگاری عامدانه» دانسته بود و گفته بود: «من این عکس ها را گرفتم…به آنها افتخار می کنم…من می توانم آنچه را که می خواهم منتشر کنم و کنترل ان را در دست دارم حتی اگر از خود استفاده شی‌انگارانه کرده باشم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازگشت کیم کارداشیان به نیویورک

سارقان مسلح میلیونها یورو جواهر کیم کارداشیان را دزدیدند

نیکی هیلی به کارزار انتخاباتی خود برای ورود به کاخ سفید پایان داد