تحقیق ای. اف. سی در باره دیدارهای روز پایانی انتخابی جام جهانی

تحقیق ای. اف. سی در باره دیدارهای روز پایانی انتخابی جام جهانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد تحقیقاتی را در باره روند و چگونگی برگزاری بازیهای روز پایانی رقابت های انتخابی جام جهانی آغاز کرده است.

ای. اف. سی با اعلام این مطلب که پیش از آغاز مرحله بعد تحقیق منتظر دریافت گزارش ها و اطلاعات لازم در خصوص مسابقات انجام شده در روز پنجم سپتامبر است، تصریح کرد با فیفا نیز جهت بررسی برخی مسائل مرتبط با قوانین حقوقی و قضایی همکاری خواهد کرد.

AFC opens investigation into reported regulation breaches #ACQ2019

READ: https://t.co/mbkTAFEt1B

— The-AFC.com (@theafcdotcom) 6 septembre 2017

کنفدراسیون فوتبال آسیا ماه ژوئن در نامه ای خطاب به کلیه اعضای خود یادآوری کرده بود که همه طرف های دخیل در فوتبال آسیا باید به اصل بی طرفی سیاسی احترام بگذارند.

در این نامه تصریح شده بود که این مسئله از اصول اساسی ای. اف. سی و نیز جنبش جهانی ورزش است که در بند ۳.۲ اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به صراحت به آن اشاره شده است. بر اساس این بند AFC در کلیه مسائل سیاسی و مذهبی بی طرف است.

آغاز تحقیقات ای. اف. سی در خصوص مسابقات روز پایانی رقابت های انتخابی جام جهانی روسیه گمانه زنی ها و شایعاتی را در باره احتمال انجام تبانی در دیدار تیم های ملی ایران و سوریه برانگیخت.

این شایعات که بیشتر از جانب تیم های ازبکستان و استرالیا دامن زده می شود تا آنجا پیشرفت که یکی از نمایندگان مجلس ایران را مجبور به واکنش کرد.

حشمت‌الله فلاحت ‌پیشه نماینده شهرستان اسلام‌آباد غرب و عضو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با انتشار توئیتی خواستار توضیح وزارت ورزش ایران به این شایعات شده است.

#وزير_ورزش در مورد احتمال #تباني با #سوريه توضيح دهد.
اين نتيجه با شخصيت حرفه اي تيم اول آسيا همخوان نيست.

— حشمت الله فلاحت پیشه (@drfalahatpisheh) 5 septembre 2017

این درحالیست که برخی منابع به نقل از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده اند شایعات مطرح شده درخصوص احتمال تبانی در دیدار تیم های ایران و سوریه هیچ نقشی در تصمیم ای. اف. سی برای انجام تحقیقات نداشته بلکه نحوه برگزاری و پوشش تلویزیونی بازیها در برخی کشورهای عربی موجب اتخاذ این تصمیم شده است.

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه در حالی با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید که صعود شاگردان کارلوس کیروش به جام جهانی روسیه از پیش مسجل شده بود و تیم سوریه نیز با این نتیجه راهی دیدار پلی آف برای کسب مجوز حضور در جام جهانی شد.

تیم ملی فوتبال ایران تا پیش از این دیدار دروازه خود را مقابل کلیه حریفان در مرحله نهایی رقابت های انتخابی بسته نگاه داشته بود اما در مقابل سوریه این رکورد با دریافت دو گل شکسته شد.

اجازه ورود بانوان سوری برای تماشای این دیدار و بسته ماندن درهای «آزادی» به روی زنان ایرانی از دیگر نکات حاشیه ای این مسابقه بود که واکنش های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید:

سایت‌ ورزشگاه آزادی و فدراسیون سوریه هک شد

ایران خواستار انجام آزمایش دوپینگ از بازیکنان ایران و سوریه شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

سرمربی الهلال پس از ثبت رکورد ۲۸ پیروزی متوالی: هنوز وقت جشن گرفتن نیست

حرکت جنجالی رونالدو در لیگ عربستان؛ ستاره پرتغالی النصر در خطر محرومیت قرار گرفت