دعوت دولت محلی کاتالونیا به شرکت در همه پرسی استقلال

دعوت دولت محلی کاتالونیا به شرکت در همه پرسی استقلال
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اعضای دولت محلی کاتالونیا روز چهارشنبه با امضای سندی رسما خواهان برگزاری همه پرسی استقلال در نخستین روز ماه اکتبر شدند.

جدایی طلبان که از دو سال پیش قدرت را در دست گرفته اند تلاش دارند همانطور که پیشتر وعده داده بودند این منطقه را به استقلال برسانند.

کارلس پویجدمون، رئیس دولت محلی کاتالونیا به صراحت از ساکنین این منطقه خواسته است با شرکت در همه پرسی از دو گزینه ماندن در مسیر خودمختاری و یا برگزیدن راهی جدید که به یک کشور مستقل با ماهیت جمهوری ختم خواهد شد، یکی را انتخاب کنند.

امضای این سند توسط اعضای کابینه دولت محلی پس از تصویب قانونی در پارلمان صورت می گیرد که در آن اجازه برپایی صادر شده است.

The ministers of the Catalan Government sign the decree calling for the October 1 #referendumpic.twitter.com/p7wSIVazaN

— Catalan Government (@catalangov) 6 septembre 2017

این درحالیست که نمایندگان اپوزیسیون چهارشنبه شب با خروج از سالن پارلمان و قرار دادن پرچم های منطقه کاتالان و اسپانیا در کنار هم اقدام به تحریم رای گیری جهت تصویب قانون برپایی همه پرسی کردند.

این لایحه قانونی در نهایت با ۷۲ رای موافق در مقابل ۱۱ رای مخالف به تصویب رسید تا نمایندگان استقلال طلب سر مست از پیروزی سرود ملی کاتالان را سر دهند.

جدایی طلبان کاتالونیا سالهاست که با تاسی و الگوبرداری از کبک و نیز اسکاتلند به دنبال جلب توافق دولت (مرکزی) برای برپایی همه پرسی هستند.

اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ اقدام به برپایی نظرخواهی جمعی در خصوص استقلال کرد که در نهایت با پیروزی موافقان ماندن در بریتانیا همراه شد. جدایی طلبان کاتالونیا نیز نهم سپتامبر همان سال (۲۰۱۴) یک نظرخواهی نمادین با شرکت بیش از ۲ میلیون نفر برگزار کردند که طی آن هشتاد درصد از نظردهندگان موافقت خود را با استقلال این منطقه اعلام کردند.

کاتالونیا ۱۶ درصد از ساکنان اسپانیا را در خود جای داده و ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس منطقه کاتالونیای اسپانیا: اول اکتبر همه‌پرسی استقلال برگزار می کنیم

چشم انداز روند جدایی کاتالونیا از اسپانیا در سال ۲۰۱۷

رئیس سابق دولت خودمختار کاتالونیای اسپانیا: در آستانه بازپس‌گیری کنترل منطقه هستیم