نتیجه آزمایش دی ان ای: پیلار آبل دختر سالوادور دالی نیست

نتیجه آزمایش دی ان ای: پیلار آبل دختر سالوادور دالی نیست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آزمایش دی ان‌ ای از نمونه‌های برگرفته از بدن سالوادور دالی نشان داد که ادعاهای زنی که می گوید تنها فرزند و وارث این نقاش فرا واقع‌گرای اسپانیایی است، صحت ندارد.

پیلار آبل، زن ۶۱ ساله که به حرفۀ پیشگویی و تفسیر کارتهای تاروت مشغول است مدت ۱۰ سال را صرف اثبات این ادعا کرد که او حاصل رابطۀ دالی و مادرش در سال ۱۹۵۵ میلادی است.

بر این اساس، در ماه ژوئن دادگاهی در مادرید دستور داد که بدن این هنرمند نبش قبر و آزمایش شود.

بنا بر اعلام بنیاد سالوادور دالی، کارشناسان پس از آزمایش نمونه هایی برگرفته از مو، ناخن و استخوان سالوادور دالی اعلام کرده اند که هیچ ارتباط بیولوژیکی میان دالی و خانم آبل وجود ندارد.

این بنیاد که پیش از این نیز از مخالفان نبش قبر بود در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خوشحالیم که نتیجه آین ازمایش به این مناقشه پوچ و ساختگی پایان داده است و به این ترتیب از شخصیت سالوادور دالی در مقابل ادعاهای بی‌اساس حفاظت شده است.»

خانم آبل به رسانه‌های اسپانیایی گفته است که هنوز نه او و نه وکلایش نتایج این آزمایش‌ها را دریافت نکرده اند و تا زمانی که این گزارش را بصورت رسمی دریافت نکند، دیگران هر چه را که دوست دارند می توانند بگویند.

در پی نبش قبر سالوادور دالی که پنجشنبه ۲۰ ژوئیه انجام شد، مشخص شد که سبیل‌های معروف او ۲۸ سال پس از مرگ، همچنان دست نخورده باقی مانده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد