حمله جنگنده های اسرائیلی به پایگاهی در غرب سوریه

حمله جنگنده های اسرائیلی به پایگاهی در غرب سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ارتش سوریه اعلام کرد حملات سحرگاه پنجشنبه جنگنده های اسرائیلی به یک پایگاه نظامی در غرب این کشور دو کشته برجای گذاشته است.

در بیانیه ارتش سوریه آمده است: «هواپیماهای جنگی اسرائیلی ساعت ۲ و ۴۲ دقیقه صبح به وقت محلی از طریق حریم هوایی لبنان اقدام به شلیک موشک به سوی مواضعی در منطقه مصیاف کردند که این حمله ضمن برجای گذاشتن خسارات مالی، دو کشته نیز به همراه داشته است.»

مصیاف در شصت کیلومتری شرق شهر ساحلی طرطوس، محل استقرار پایگاه دریایی روسیه، متحد رژیم بشار اسد واقع شده است. ارتش سوریه در شمال مصیاف دارای یک پایگاه نظامی است که از کمپ آموزشی و نیز یک مرکز تحقیقات علمی تشکیل شده است.

Israeli planes cross Lebanese airspace
| https://t.co/6dKr6ElDcA | #Lebanon#Syria#Israel

— LBCI News English (@LBCI_News_EN) September 7, 2017

آمریکا معتقد است سوریه در این مرکز تحقیقاتی به ساخت و توسعه گاز سارین مبادرت می کند. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در حملات شیمیایی کشنده روز چهارم آوریل به منطقه خان شیخون سوریه از این گاز استفاده شده است.

ماموران تحقیق سازمان ملل متحد روز چهارشنبه برای نخستین بار ضمن اعلام دست داشتن دولت سوریه در حملات خان شیخون، دمشق را به انجام جنایات جنگی متهم کردند.

ارتش سوریه در بیانیه روز پنجشنبه خود که با هدف اطلاع رسانی در خصوص حملات هوایی اسرائیل به پایگاه مصیاف صورت گرفت هیچ اشاره ای به وجود مرکز تحقیقاتی در این منطقه نکرد.

دولت سوریه اتهامات وارده مبنی بر استفاده ارتش این کشور از سلاح شیمیایی در حمله به خان شیخون را رد و آنها را ساختگی توصیف کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موضع‌ احزاب سیاسی و گروه‌های مختلف در پارلمان اروپا در مورد تنش نظامی ایران-اسرائیل چیست؟

چرا اسرائیل هزینه انفعال در برابر حمله ایران را بیشتر از واکنش نظامی می‌داند؟

توصیه آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا به کلیه خطوط هوایی در عبور از حریم هوایی اسرائیل و ایران